Sidor

onsdag 31 maj 2017

Ingen koll!

Tänka sig, nu är det inte långt kvar!
Typ 13 dagar! Jag har noll koll, eftersom jag inte bokat något. Då får man ju inte heller påminnelserna via mail eller mobil om dagarna som är kvar.
Jag får liksom påminna mig att om två veckor är det här vyn! :-)
De vackra bergen..
 Och havet!... Havet!

Det ska verkligen bli skönt på flera sätt.
Roligt att resa med barnen som nu är rätt vana. Det är ju sån skillnad när dom drar sitt eget bagage, sätter sig på sina platser och tittar på film.
Sällan något tjafs eller ylande under flygtiden utan bara najs. (och bara därför blir det väl kaos då!)

Jag brukar alltid vara lite pirrig innan och ha packlistor klara veckor i förväg, men inte nu.
Det beror troligen på att vi rest rätt mycket senaste åren så att det liksom går på räls och sen på att vi är lediga helgen innan vi åker. Det gör ju att man hinner handla småsaker i sista minuten, som nässpray och åksjuketabletter! :-)

Men, det slog mig i kväll, när maken och jag planerade helgen. Det är ju fyra lediga dagar, men vi ska iväg och på ett kalas och maken ska på ett möte.
Vips, så kom jag på att nästa helg blir det ju inget land, för då behöver vi packa!
Och helgen efter är vi borta och helgen efter det är det midsommar! Tjopp!!
Nåja, det fina är att huset är städat och vi kommer att hinna klippa gräs en vända innan.

Det är också rätt märkligt att åka iväg på planeringsdagar nu och inte behöva packa något annat än datorn.
Jag har ju allt där! :-)
Det är mycket kul på gång nu, så det är lite synd att åka på semester. Men, men.
Det märks att alla i mitt team också har svårt att greppa, för jag får mötesförfrågningar och delegeringar titt som tätt som jag får säga nej till.
Och det är jättemärkligt att det ska hållas ett event, som jag inte koordinerar!
Eftersom att jag inte ska det, så har jag helt lagt det åt sidan vilket känns konstigt. För jag brukar ju ha koll och den som är ytterst ansvarig för det, brukar sticka in huvudet till mig och säga "all ok?!
Nu jobbar mitt kontrollbehov! ;-)

Jag måste väl påbörja en packlista så att jag har kontroll över något! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar