Sidor

söndag 7 maj 2017

Äntligen händer saker!

Så har vi åter landat i vardagen.
Vi kör lite varannangångskris, make och jag. Förra söndagen var jag som en blöt fläck och ville inte åka hem.
Idag fick vi släpa honom med oss hem! :-)
Som tur var, drog den inte lite moln precis när vi packade bilarna, så det kändes lite lättare.
Just nu kändes det bra för mig att åka, för jag har hunnit med så mycket i och med att vi varit ute flera helger på rad nu.
Idag har jag krattat och krattat, sånt jag vanligtvis inte brukar hinna. Det är som att dammsuga grus i hallen!
Blir så rent och fint! :-)
Vi har också hunnit gå runt och planera lite förändringar. I och med att vi nu ska göra om en massa, behöver saker som redan finns flytta på sig lite.

Målaren har varit och provmålat en bit på en vägg och vi har nu bestämt hur det blir.
Huset kommer att bli rött med svarta detaljer. Och jag tror faktiskt att det kommer att bli otroligt snyggt, men så liten skillnad att folk kanske inte ens kommer att märka att det är målat. :-)

Idag åt vi lunch ute och det var premiär för rökta räkor. Det är så gott!!

 Lilleman hjälpte till en massa i trädgården, men sen kom han på att vi ju har en hängmatta!
Det är så härligt när barn kommer in i den åldern att dom kan njuta av att ligga i hängmattan och bara vara!
Men, men, det var bara att dra oss hemåt.
Väl hemma öppnade jag spänt ett av mina mailkonton och "taddaa!" där låg mailet jag väntat på!
NU kan jag påbörja allt pappersarbete för att kunna riva gästhuset.

Det är en femstegsraket som kommer att ta ca 3 år innan det är klart. Galet! Men det kommer att bli sååå bra!
Mycket ska vi göra själva, men sen har vi K & F som ska bygga en massa, måla och gräva!
Plus att vi måste ha ut elektriker och röris i omgångar.
Samtidigt som jag ju skulle vilja att allt bara skulle bli klart, så njuter jag samtidigt av resan till målet.
Planeringen är också kul.
Drömmarna.
Att vi nu vet precis hur vi vill ha det, vad vi vill göra och vad vi får göra.
Vi har även tankar om stora huset, men det får komma sist som möjligen sjätte steget i raketen.
Det härliga med bygget är att det nu växer i takt med barnen.
Vi hinner ju så mycket mer nu när dom är äldre och utbyggnaden kommer att gagna oss alla när det är dags att ha med sig kompisar ut osv.
Och bygget av nya gästhus gör att vi kommer att få mer förvaring i huvudhuset, vilket vi desperat behöver ha.
Det har tagit en massa år, men nu äntligen har vi bott in oss och vet hur vi vill ha det. Det har tagit tid men behövt göra det.
Livet går ju i lite olika cirklar och livet förändras.
Folk undrar ju varför vi inte bara renoverar det gästhus som står på plats nu, men grejen är att huset står så fel på tomten!
Även om vi skulle renovera just det, så skulle vi behöva flytta det, vilket är knöligare än att bara riva det och bygga två mindre hus där vi vill ha dem.
Tomten kommer att bli gigantisk när huset väl är väck.

Nåja, nu är det söndag. Dags att stryka lite skjortor, vika tvätt och inse att det är måndag i morgon.
Cykelpremiär för mig och barnen!
Äntligen har vi fått minime att gå med på att cykla, så i morgon cyklar jag med dem en bit för att se att hon klarar av det och sen är tanken att dom ska börja åka både dit och hem själva.
Där snackar vi ny era!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar