Sidor

onsdag 5 mars 2014

Tärningen är kastad!

Så har jag då landat, i vardagen.
Men det tog ett tag! :-)
Jag är oerhört beroende av att saker och ting är i ordning. Annars kan jag inte tänka.
Är det rörigt, så blir det ännu rörigare.
Och det gäller både hemmet, jobbet, datorn och huvudet..

Efter den personliga utveckling jag gjort senaste året, så vet jag vad det  beror på, men för att jag ska funka 100% så måste jag se till att det är ordning och reda.
Så, det har jag ägnat mig åt extremt mycket senaste dagarna.
Tom städat min anslagstavla! ;-)

Så nu känns det som att jag har koll på det jag behöver.
Jag har också rensat bland mina prioriteringar, för att göra rätt saker och inte spilla tid på sådant som jag inte ska lägga tid på.
Det gäller inte bara jobb utan även privat.
Jag behöver rensa ibland. Reflektera.

Och vi har påbörjat en 10v lång kurs maken och jag.
10 tillfällen under våren ska vi utbilda oss mer och djupare i företagandet. Det är oerhört spännande!
Vi, som har som jobb, att hjälpa andra att få strukturer och komma framåt, behöver fylla på hos oss själva också.
Se till att vi har våra strukturer och är på rätt ställe.
Det ovanliga nu, är att vi utbildar oss samtidigt. Det har vi inte gjort förut.
Oftast så har en av oss gått en utbildning och sen har den andra gått samma eller en liknande. Men, nu har vi vikt en dag i veckan under våren för att gå samma utbildning, men dock i olika grupper för att få bäst effekt.
Första passet var igår och det var jättebra!
Man får en massa att tänka på, som alltid när man går liknande utbildningar. Och att gå tillsammans med andra entreprenörer och egenföretagare är guld!
Man lär sig lika mycket av deltagarna som av själva kursen.
Vi fick båda flera "aha" upplevelser igår, fast av olika saker. Det är kul!
Så, det blir en underbar vår! Det är så mycket roligt på gång.
Vi har jobbat som galningar senaste halvåret, nu måste vi ha roligt också! ;-)

Samtidigt som jag i morgon, kommer att delegera bort en del som alltid, alltid ligger och gnager. Som jag inte tycker är kul och som jag bara tycker snor min tid.
Från och med i morgon är jag inte längre ansvarig! yey!
Men, som kompensation då, så har jag tagit på mig annat jobb. Som jag inte ser fram emot, men som kommer att utmana mig massor.
Jag vill inte, egentligen. Hittills har har gjort det lite enkelt för mig. För enkelt.
Nu måste jag utmana mig och faktiskt göra det jag vet behöver göras.
JAG är ytterst ansvarig.

Killen vi lyssnade på igår sa det så bra. "Du vet vad du behöver göra och varför. Varför gör du det inte bara?"
Är det läskigt? Jaha. Gör det ändå! ;-)
Och det är verkligen så.
Är det skitläskigt? Jaha. Gör det ändå! :-)
Min invändning var att jag behöver förbereda mig mer..
Och fick då frågan "jaha, hur länge ska du göra det då? För det kan du fortsätta med så länge du lever, du blir aldrig klar!"
Det kunde inte varit mer sant när det gäller mig. Jag ÄR förberedd. Jag HAR gjort allt förarbete. Det är bara en bortförklaring nu.

Och så fick jag med mig ett "men det var väl själva f-n!"
Prexis så är det!
"Det är väl själva fan om inte jag också ska kunna". När jag vet att jag kan, men tycker att det är så jädrans obehagligt.
Men, jag ska! Och jag ska bli löjligt bra på det! ;-)
Sådeså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar