Sidor

fredag 14 mars 2014

Ponnykö.

I morse blev det sovmorgon.
Inget tidigt morgonmöte. Skönt.
Ska jag inte iväg så spar jag ju både dusch och sminktid! :-) Och, man är ju inte ung längre, så man sminkar sig inte på fem minuter direkt.

Tanken var att jag skulle in på möte mitt på dagen, men på morgonnyheterna meddelades det att en kranbil fastnat i en av stadens tunnlar, vilket lett till att det var om möjligt ännu meckigare i trafiken än det vanligen är.
Efter veckans köande åt alla håll, kände jag inte för att se en bilkö till! Så jag frågade om jag verkligen behövde vara med på säljmötet, eller om jag kunde slippa.
Och jag slapp! :-)
Jag passade på att beta av sånt som alltid blir satt på "sen" listan.
Bilen behövde tankas och postboxen tömmas.
I boxen låg bland annat en årsberättelse från en näringslivsorganisation som är kopplad till Kommunen.
Och sedär! Två av mina bilder jag tog vid ett tillfälle förra året är med! :-)
Synd bara att jag inte fick mitt namn på dem! ;-)

Sen drog jag en vända med dammtrasa och dammsugare (var kommer allt damm ifrån????) över huset och packade ihop det vi behövde för att dra till landet.
Barnen hämtade jag direkt efter mellis och det var så mysigt när jag gick över skolgården, där det förra året låg en isbana och barnen nu spelade kula!
Najs!
Jag är ingen vintermänniska, det blir tydligare ju äldre jag blir.

Det vara ren vår i luften när vi packade ihop oss och susade iväg mot landet. Jag och barnen åkte en bil och maken hade telefonkonferens i sin bil.
Båda bilarna ska vårstädas. Det är så skönt på landet när vi kan sprida ut oss och tvätta så att det skvätter, utan att söla ner någon annans uppfart...eller barn! ;-)

Vi tog lite middag på vägen ut -den populära donken! :-)
Sen susade vi vidare och -jag slapp ju bilköerna, men vi fick stanna för en ponnykö!
Vi har ett hästdagis precis där vi svänger ner till vår del av halvön och idag kom dom i långa rader längs vägen.
Ponnysar med barn på ryggen, ledda av en vuxen.
Det var bara att stanna och låta dom trava förbi. Jättesöta hamburgare! :-)
Och lite märkligt, att det fortfarande var ljust när vi kom ut och klockan var efter fem!
Skönt att kunna bära ur bilen, tända brasa och bära in ved utan ficklampa!

Lilleman letade direkt fram sitt träsvärd och gick på drakjakt.
Det märks att det är betydligt varmare än det brukar vara den här årstiden. Huset var varmt på bara tre brasor.
Och det är så skönt att äntligen vara här. Det är så länge sen.
Att åka ut även om det blir sent på fredagen är värt så mycket, för att vakna här på lördag morgon är tokmysigt.
Nu har även Lilleman fått byta simskolegrupp, så han badar en timmer senare än vanligt, vilket gör att vi får hela söndagarna här ute med!
Våren är här! :-)

Nu håller vi tummarna för att det utlovade snöandet hamnar någonstans vid norra delarna av landet, så att vi får en riktigt fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar