Sidor

torsdag 13 mars 2014

Påfyllnad av hasvdoft.

Ooo, så skönt. I morgon är det fredag!

Idag, var en dag som gör att det är skönt att det är fredag i morgon! ;-)
Vi har haft jättekul, men det har tagit energi.

Idag hade vi nämligen en av de Workshoppar vi har, lite då och då.
Den var välplanerad.
Två av våra säljare förberedde bra och hade specifika uppgifter innan, under och efter.
Jag gick upp tidigt och fick iväg barnen tidigt.
Maken pep iväg innan mig.
När jag fastnar i första bilkön hör jag på radion "E4 står still" och tänkte "åh, nej".
Det var den stora vägen rakt igenom stan som stod still.
Jag pep iväg runt, via min lilla smygväg som vi blivit tipsade om. Det är längre, men går betydligt fortare!
Strax innan jag var framme på kontoret, ringde maken som precis parkerat och berättar att den säljare som kom från norra sidan av stan och skulle fixa en del grejer på vägen OCH stå och ta emot deltagarna satt fast på E4:an.
Det rullade inte ens!
Fasen.
Sen ringde säljare nummer två, som skulle inleda hela grejen och ännu viktigare, hade alla mackor vi skulle bjuda på i sin bil och berättar att han också fastnat i bilköerna, fast från andra hållet!
Det som brukar ta honom 10 minuter, hade nu tagit 40 och han såg ingen ljusning.
Fan.
Sen, som grädde på moset, upplyser maken mig, när jag springer fram och tillbaks med glas och muggar (som jag hade tänkt skulle vara klart när jag kom...) att tekniken inte funkar!
Den PP som vi skulle köra, fick vi inte igång för att en adapter helt plötsligt dog!
Fan. fan!
Som tur var, hade vi whiteboardpennor med oss.
Vi har kört Workshop med bara penna och papper förut så vi visste att det skulle funka. I värsta fall.
Nytt samtal ifrån säljaren "jag hinner aldrig fram".
Nähe.
Samtal från en deltagare "jag hittar inte, är jag på rätt ställe?" Jag lotsar och går sen ut för att ta emot folk.
Vi sitter i fina lokaler, men det kan vara svårt att hitta och porten är låst.
Men, det var ganska skönt att stå där ute i friska luften och andas lite! ;-)

Deltagarna började ramla in, sena dom också som tur var! Det var inte bara vi som fastnade i köerna... Men, inga säljare, inga mackor, ingen mjölk till kaffet!
Efter en stund dök vår säljare upp som hade mackorna och kutade upp för att fixa till det och kaffet.

När jag räknat in alla gick även jag upp. Då visade det sig att en av deltagarna, som tidigare varit i elektronikbranschen hade extra adapters i sin väska!
Yey!
Så, med hans hjälp fick vi igång PP:en!
När alla satt sig kom säljaren ifrån vårt andra bolag, som säljaren som satt i bilkö panikringt när han förstod att han inte skulle hinna, intassande med mjölk och juice. :-)
Som tur är så bor han bara ett stenkast ifrån vårt kontor, så han slängde på sig kläder och hastade ner till närmaste butik.
Sen, en bit in i Workshoppen kom även säljare nummer ett. Han hade resolut trasslat sig av E4:an, parkerat bilen och satt sig på tåget!
:-)
Så, vid utvärderingen efteråt kunde vi konstatera att det som kunde gå fel gick fel, men det blev ändå bra till slut! :-)
Nästa gång, har vi en egen lokal som vi kör i, vilket kommer att underlätta något enormt.
Då har vi även helt andra strukturer för hur vi gör.
Men, workshoppen gick strålande och vi fick till och med till ett kundmöte direkt, där och då.
Det är lite ovanligt. :-)

Efter lite lunch, blev det ett långmöte till, med en person som ville ha hjälp att utveckla sin produkt och tillhörande tjänst.
När jag sen åkte hem, var jag helt slut.
Jag är inte nervös längre inför workshops och föreläsningar. Men det kräver en hel del förberedelser och man är lite spänd innan. Och blir det så trassligt som det vare en stund idag, då hinner man få lite puls.
Även om deltagare sällan märker av eventuellt trassel man har, så vet man ju själv vad som gått fel.
För ett tag sedan, när maken skulle öppna ett event, fick i med oss fel minne och den PP han visade var inte alls det han hade tänkt visa.
Men, då är det bara att improvisera och vare sig beställaren eller deltagarna märkte något! :-)
Det var bara vi som drog en ful ramsa i huvudet!
Men, när man är klar har man liksom laddat ur.  Man är rätt trött, på ett bra vis.

Så, det är skönt med fredag i morgon. :-)
Planen är att arbetsdagen ska vara så kort det bara går, så att vi kan parkera på landet så tidigt som möjligt.
Som jag har längtat till denna helg.
Fylla på med frisk havsluft och doft! :-)


Och kanske en solnedgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar