Sidor

lördag 22 mars 2014

Bebisarna behöver få värme...

Jag och barnen vaknade redan klockan 7 i morse!
Tom tonåringen var uppe eftersom hon skulle iväg på lite ideellt jobb.
Jag har länge funderat på varför jag numer är så morgontrött, jag som alltid har varit uppe med tuppen, har på senaste tiden hasat ur säng senare och senare.
Nu har jag kommit på lösningen!
Taddaaa...jag somnar klockan 21 på kvällarna! ;-)
Skämt å sido, jag har gått och lagt mig jättetidigt på kvällarna för att hjälpa förkylningen att försvinna.
Trots att jag haft en massa "ska bara och vill bara" på kvällarna så har jag gått och lagt mig senast 22.
Och efter ett par nätter så vaknade jag av mig själv och var jätte pigg!
Jag kan inte jobba emot min natur helt enkelt.
Ska jag vara pigg, måste jag få mina timmar.

Nåja, eftersom vi var uppe ganska tidigt så kom vi iväg till trädgårdsmässan hyfsat tidigt.
Man ska egentligen hänga på låset 9. Vi var där strax innan 10 vilket var tur!
Herre, jösses, vad mycket folk!
Parkeringshuset var smetfullt och bara en stund efter att vi betalat in oss (vi hittade en tom kassa) så ringlade köerna långt utanför.

Det har blivit en grej som vi gör varje vår. Våravspark! :-) Så, mycket folk eller inte, vi ska dit.
Vi träffade på affärsbekanta som ställde ut och de berättade att det varit full kaos alla dagar, men idag slog mässan troligen rekord.
Kul för dem! :-)

Den här bilen gillade barnen...

Även om man inte vill köpa något speciellt så är det mysigt att gå runt och titta på alla utställningar och få idéer och inspiration.
Har man inte med sig barn, som blir trötta och hungriga, så kan man ju lätt gå runt hela dagen.
Vi varvade allt en gång, innan vi petade i oss lite mat och dryck.
När vi sen klev in i stora mässhallen kände vi hur dåligt luft det var där! Som att gå i en vägg av varm luft, svett och blomdoft!
Vi mötte folk med de kända rosa kassarna och mot bättre vetande så gav jag mig ju inte innan jag också hittat dem! ;-)
Och titta! Jag fick en med mig hem jag med! :-)
 Det är egentligen dumt att ens gå dit och kika. För jag vill ju ha allt!!
Jag tittade runt lite och hittade en hängselkjol till minime som var så otroligt söt! Men, att köpa något till henne för 500:- som hon sen river sönder eller får målarfärg på.. mjäe.
Och vill man inte att hon ska förstöra kjolen så får hon ju inte ha den. Och då är det ganska bortkastat att köpa den.
När jag kikat klart, pekar maken på en hylla och säger "men den då?"
Gah, jo precis. Den jackan ÄR jag!
Men dyr. Men när han sa "men du vill ju ha den! Unna dig den"...då kroknade jag och den fick följa med hem.
Den blir toppen under hela våren, sommaren och hösten!
Jag har ju både byxor och jackor sen tidigare och även om dom är dyra så håller dom länge och är fina länge.
Det är kvalitet på riktigt!
Och så fina detaljer!
 Sen köpte jag på mig en drös tidningar.
Det är halva priset på de flesta. Och trädgårdstidningar läser jag om och om igen.Vilket jag inte gör med andra tidningar- där läser jag en gång och sen är tidningen gammal.
Men trädgårdstidningar kan jag bläddra i massa gånger, titta på bilder och få tips.

Nu har jag en massa inspiration! :-)


Ett växthus vill jag ju ha, som uterum på landet!
Man kan ju drömma!  ;-)
 Vi köpte på oss lite godis innan vi åkte hem.
En trevlig mässa och mysig dag!
Solen skiner och det är ganska varmt. Jag har lovat barnen att ta en vända till skogen, så det får jag ju hålla.
Just nu är dom rätt trötta i benen, men frisk luft är ju alltid najs.

Jag har vattnat mina "bebisar" som står i solen på balkongen och jag hoppas att Jula snart spottar fram växthuset jag ska ha.
Jag vill se små gröna skott snart! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar