Sidor

torsdag 3 oktober 2013

Var köper man en spåkula?

Jag fick min hemmakontorsdag idag.
Så skönt!
Morgonen började med en skitsur Minime. Vet inte vad det var.
Hon somnade lite senare än hon brukar igår, men inte så sent. Allt var fel i morse.
Verkligen allt.
Och när hon är på det humöret kan man liksom inte ens prata med henne, utan det är bara att klä på och bära ut i bilen.
Det är ingen idé att ens bli irriterad själv.
Bara att bita ihop.

När jag lämnat gick jag raka vägen in i duschen! Sen kaffe på det så var allt som vanligt! :-)

Och vad mycket jag får gjort när jag sätter den sidan till! :-)
Maken, som snurrat ute hos kund, ringde hem med jämna mellanrum för lite "debriefing".
Själv spred jag ut mig över halva köket...

Jag fick plats för min lunchtallrik på hörnet! ;-)
Det papperslösa samhället..;-)
Jag är toknöjd med allt jag fick gjort idag. Det gick iväg så många dokument att jag fick dela upp dom på flera mail.
Jag är nöjd. Min kund, kanske inte lika mycket! ;-)
(Dom måste ju sätta det i praktiken..)
Plus att jag fick styra upp en annan kund. Ibland är det bra om man verkligen läser instruktionerna man får i från sina kunder.
Så, nu blev det lite svettigt igen, när jag påpekade vad min kunds kund, verkligen hade frågat efter! ;-)
Vilket ledde till att min fråga häromdagen "vill ni att jag är med på mötet?" idag besvarades med ett "ja, jag tror att det kanske är bra." ;-)
Så, en bra dag.

Minime var fortfarande lite sur när jag hämtade henne. Exakt vad hon är sur över är det ingen som vet.
Det kan vara en knölig strumpa...
När vi klev ur bilen, öppnade jag dörren, la ifrån mig nycklar och barnens ryggor. Då ringde min telefon.
Eftersom barnen inte är så tysta, klev jag ut igen för att ta samtalet.
Det var en person som ringde angående en fd anställd som sökt jobb. Jag är personens referens.
Vi pratade en stund.
När jag sen skulle gå in, då hade Minime låst dörren!
Men tack!
Jag fick stå en stund och plinga på innan hon öppnade. Skitunge!

Middagen blev "tömma kylen". Det blir så ibland. Det finns lite grand av en hel del. Men inte en hel middag.
Och märkligt nog är det då barnen äter mest! :-)

Så var den här veckan snart slut.
Hjälp vad fort det går!

Och snabbare kommer det att gå.
Vi är ju inte bara inblandade i ett bolag. Vår vana troget så duttar vi ju med lite av varje.
Och det händer grejer. Lite överallt.
Roliga, spännande och utmanande saker. Med underbara personer.
Men ibland skulle jag vilja ha en liten spåkula.
Jag som gillar att planera och veta saker! ;-)

Men, ibland ska man bara go with the flow! Har jag hört! ;-.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar