Sidor

fredag 25 oktober 2013

Så blev det fredag.

Så har vi nått fredagen igen.
Veckan har varit lagom. Lagom mycket jobb, lagom mycket möten.
Lite dåligt samvete har jag dock, för jag borde ha hunnit skriva mer. Det börjar bli dags för heldagar ute hos kund nu.
Jag brukar inte jobba med så kort deadline, som nuvarande kund har. Men, det var inte jag som bestämde det. Inte dom heller, utan en tredje part.
Men det ska nog gå.

Nåja, idag har jag varit inne i stan och snurrat. Mötte upp maken vid ett frukostmöte och träffade lite folk ifrån den konferens vi var på härom helgen.
Och nu när vi umgåtts väldigt intensivt under en heldag, så tas jag emot med bokstavligen öppna armar nu.
Det är skoj!
Jag är inte så sugen på att ta bilen in till stan. Det är alltid så meckigt med parkering och man får åka runt, runt, runt.
Men, idag var det väldigt lite trafik och jag hittade parkering på direkten.
Då är det mysigt!
Och Stockholm är en så vacker stad!
När jag åkte hem, kom jag på att jag skulle unna mig en klippning!
Varje morgon, tänker jag att jag måste klippa mig. Jag ser för jäklig ut!
Och sen glömmer jag bort det.
Men, idag åkte jag till "min" frissa och hade tur att få en dropin tid.
Så skönt att bli av med ett par kilo hår!

Väl hemma betade jag av mailen och passade på att ringa alla samtal jag "borde" gjort för ett tag sedan.
Sen var den dagen över!
Barnen hämtades och pizza inhandlades.
Stora dottern hade med sig sin bästis hem. Dom hade firat Halloween i skolan och kompisen såg ut som "jokern" när dom kom hem.
Behöver jag säga att våra minstingar tyckte att hon var liiite läskig? ;-)

De stackars tonåringarna ska plugga. Deras deadline är klockan 00 i natt.
Kul!
Undras om det går lättare om dom får tulla på vårt fredagsvin?
Eller inte! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar