Sidor

lördag 19 oktober 2013

Ok då, allt är relativt! ;-)

Löööördag..
Sköna lördag! Sköna lata lördag!

Vi hade ju planerat att åka ut till landet över dagen för att dra upp båten.
Sen reviderades det till att barnen skulle vara hemma och bara vi skulle åka ut ett par timmar för att dra upp båten.
Sen reviderades det till "vi skiter i att dra upp båten"... :-)
Det har varit så mycket strul med landet senaste månaderna att det sugit lite  för mycket energi.
Strul med vattnet, strul med öppna spisen och strul med hantverkare.
Är det något vi ruttnar på så är det dålig kundservice. Ibland känns det som att man inte vill ha jobb. Man ringer och besvärar.
Och då ryker det ur öronen på mig, som alltid, alltid tänker kunden först....
Nåja, till slut fick vi tag på rätt person med rätt inställning, som fixade. Så nu har vi inte bara vatten , utan tom varmt vatten!
Men, det är fortfarande strul med öppna spisen.
Och den usla servicen vi fått när vi vill åtgärda den kommer att resultera i att jag kontaktar ansvarig chef.
Jag ska bara vänta tills vi fått tillbaks luckan först! ;-)
Och nej, jag skäller inte på folk. Längre. Det kommer man ingen vart med. Däremot så kommer jag att ställa frågan över hur dom kan vara ISO certade, när avvikelserna är så stora att tom kunden märker dem!
Nåja...
Det ordnar sig...

Så, landet blev det inte idag.
Utan vi tog sovmorgon... Två varma barn i sängen och lite barn tv vid 8...
Jag, som ska ta meducin i samband med måltid och två piller på morgonen, var tvungen att kliva upp och göra frukost.
Tjejen på apoteket var rätt kul igår, när hon berättade på bruten svenska. "viktigt att du tar piller med mat, annars du får oooooont i magen!" :-)
Och det vill man ju inte ha.
Så äggröra delux blidde det.
Och, foten är redan bättre! Skönt.
Jag har varken tid eller lust att vara sjuk.

Efter frukosten blev det stora städrycket!
Alla blev uppmanade att dra sitt strå till stacken!
*tjopp, tjopp*
Högst protesterade Minime. Hon är "faktiskt för liten" för att städa själv.
Hon vill ha hjälp!
Så att hon kan sitta i sängen och titta på när någon annan städar!
När det var dags för mig att dammsuga av och torka golv, tog maken med sig alla tre barn och åkte för att storhandla.

 Perfekt!
När jag torkade sista trappsteget, klev dom in i hallen! :-)
Nu doftar det jättegott överallt!
Jag har verkligen inte hunnit mer än det nödvändigaste senaste veckorna.
Dammråttorna var inte små kan jag lova!

Nu är det bara gymmet som ska ställas i ordning. och det ska göras i kväll!
Vi måste kunna träna inne nu när det börjar bli kallt och mörkt ute.
Jag får ju ta det lite lugnt ett par dagar, men sen så...

Resten av kvällen blir nog såhär...:-)
Morgondagen blir också soft.
Det blir Lilleman som får en aningen stressig söndag.
Först kalas mellan 12-14 hos en kompis.
Sen kalas för storasyrran hemma mellan 14-17
Och sen simskola 17:30!
Vi kommer att ha en liten trött kille på kvällen! :-)

Nu väntar en stor tvätthög och sen lite tacomys.
En perfekt lördag, om man frågar mig! :-)

Ja och ok. så jäkla lat blev den kanske inte. Men lat för MIG! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar