Sidor

fredag 11 oktober 2013

Ny i kartong!

Ah, fredag.
Så najs med en reflektionsfredag efter en helt hysterisk vecka!
Det var skönt att vaknaa i morse och inte sminka sig! :-)
Bara dra på barn kläder och köra iväg dem.
Strålande sol och härligt!
 Nu är de flesta träd gula eller röda.
Det kommer att vara galet vackert när vi åker ut på landet i kväll.

Jag tog mig som sagt en reflektionsdag idag. En i lugnare tempo. Försökte hitta min andning igen.
Den jag bevisligen tappat.
Jag behöver tagga ner lite. Ta inte bara livet i lugnare tempo utan även hur jag pratar.
Jag behöver bli lite mer reaktiv, sänka rösten, andas med magen och låta andra hinna med.
För, jag får saker gjorda på en nivå som få andra gör.
Så, när jag väl lägger band på mig lite, väntar in och låter andra hinna tänka lite, så blir jag oerhört tydlig.
Både i mitt språk och kroppsspråk.
Även om jag stannar upp, reflekterar, tänker en extra vända och känner mig långsam och seg, så är jag snabbare än de flesta andra människor.
Det behöver jag tänka på.
Och det är så coolt att få sådana nycklar.
Jag har även fått galet bra nycklar till att kunna stå självständig. Jag ÄR en självständig person, men är nu oerhört medveten om när man dras in i drama.
Där det gnälls och blir "offer" och "förövare".
Jag har känt igen modellen tidigare men inte lika tydligt kunnat ställa mig självständig.
Jag som är en problemlösare ut i fingerspetsarna behöver vara tydlig med att jag kan hjälpa, men jag tänker inte ta på mig andras problem, eller ta ansvar för det som inte är mitt ansvar.

Vi har även jobbat fram en tydligare mission för företaget.
Det är coolt!
Det blir verkligen att leva som man lär. Och det är vår mission som kommer hjälpa oss att bli framgångsrika på det vi gör.

Men, jag har inte bara suttit och fnulat idag. Jag har jobbat också.
Betat av mailkorgen, fixat fakturor, lagt lite planering och skrivit agenda och dagordning för ett möte och ett styrelsemöte.
Lunchen tillbringade jag hos naprapaten.
Jävlars vad ont det gjorde idag!
Igår morse, kom jag knappt ur sängen!
Jag fick lägga mig på magen och liksom "halka" ur sängen. Ajsomfan.
Huvudvärk har jag haft hela veckan och känt att det kommit ifrån nacken.

Och det är ju lite lattjo när man ligger där på britsen. Då petar han på en punkt på insidan av låret strax ovanför knäet.
Och det gör så ont!
"jaha" säger han och så trycker han på punkter i huvudet och drar mig lite i huvudet.
Nästa gång han trycker på punkten på benet, så gör det inte ont!
Men sen vrider han huvudet, drar mig i käken, vrider överkroppen åt ett håll och underkroppen åt det andra...
Och jag blir alldeles svettig. Så ont gör det. När jag inte varit där på länge!
Sen drar han mig i armarna, så att jag tror att dom ska ramla av och så pröjsar jag och åker hem! :-)

Ny i kartong!


Han menade på att det inte hade gjort saken bättre att sitta på kurs i tre dagar.
Min kropp vill röra på sig! :-)
Så jag är inte helt fel ute, när jag inte vill sitta still trots att folk tycker att jag ska.
Jag ska bara andas lite...också! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar