Sidor

tisdag 25 juni 2013

Om jag glömt att berätta...

Ah, vilken dag! Har jag berättat att det är sommar nu? Och att jag har semester?? ;-)

Igår lovade jag barnen lite äventyr idag. Vi har en fin park här i närheten, med lite djur och ett café. Dit lovade jag att vi skulle gå.
Men, i morse undrade farmor om vi inte kunde komma och bada i stället..
Jag tittade ut och såg en himmel som var klart blå utan ett endaste moln.. Hm...park..bada...Bada it is! :-)
Lilleman var genast på. Han älskar att bada.
Minime inte så. Hon surnade till. "jag vill gå till parken, där finns det Daimglass!"
Det blev en kompromiss.
Jag behövde ändå tömma postboxen, så en vända in i butiken för att köpa med oss glass var inget problem.
Och, de behöver öva på att simma.:-)
Vi hoppade i foppatofflorna och åkte.
Jag älskar vita kläder! På sommaren. Alla andra årstider är det ju hopplöst, med smutsiga bilar och sandiga barn.
Men på sommaren..Ah...Det går en del fläckborttagning och "extravit" tvättmedel! ;-)

Det var helt lagom varmt i poolen. +27 grader. Då badar till och med jag!
Riktigt skönt!
När de inte har badat på hela vintern är dom ofta tveksamma, men efter en stund är dom som två sälar.
Två vändor badade jag och barnen tre.
De är ju så otroligt magra, så de hackar ju tänder efter en liten stund. Det är inte ett problem hos mig! ;-)

Lilleman är inte långt ifrån att kunna simma, det är bara badtid som fattas.
Vi måste ta tag i det och börja åka till badhuset under vintern och bada mer på sommaren hos farmor.
Det är lite lattjo det där med poolen. Många tror att vi hänger där jämt, när farmor har pool. Men det blir inte av..
Det är som när man bor i Stockholm. Alla tror att man är på skansen 15ggr om året. Och så är man där vart femte år! :-)
Vi får skärpa oss!

Svärmor har en jättefin trädgård.
Blandat lite nya blommor och äldre som funnits en massa år.Det är ju ofta det som gör skillnad. Blommor som vuxit länge blir ju både stora och täta.
Sådär som man skulle vilja ha de direkt. Och det är ju omöjligt! ;-)
Jag vet precis hur jag vill ha det på landet..och så blir det ju, så småningom. Jag hade bara velat ha det redan igår! ;-)
Två olika pioner blommar hos henne. Så vackra!!
Den här färgen är så underbar!
Jag planterade pioner på landet för två somrar sen. Förra året åts dom först upp och torkade sen..
Nu var dom rätt stora och hade knoppar när vi åkte.
Jag hoppas, att dom inte är uppätna när vi kommer ut nu. Det skulle vara så härligt att se vilken färg dom får åtminstone! ;-)
Jag gjorde en liten rosinventering hos henne och inser att jag måste köpa lite "enklare" rosor. Nyponrosor av olika sorter.
De är de som växer snabbt och bra och blir bra som insynsskydd. Och jag måste sätta dom tätt.
Det får bli någon vända till Blomsterlandet, minsann. :-)

Efter allt badande fikade vi. Mums..
Jordgubbar, grädde och kladdkaka...ah...
 När vi åkte hem, dök det upp en massa mörka moln och det såg ut som att det skulle bli värsta ovädret, men det drog förbi.
Skönt!
Det är ju premiär för Allsång på skansen i kväll och då vill man inte ha oväder! ;-)

Är det något som är sommar för mig, så är det Allsången! Otaliga gånger har jag tittat på det och längtat hem till Stockholm! ;-)
Och, sen är det ju Morden i Midsommer! Att det fortfarande finns folk att mörda är ju otroligt, men det hör också sommaren till.
Jag är galet traditionsbunden, märker jag! ;-)

Det är najs med semester och sommar. Har jag sagt det? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar