Sidor

onsdag 19 juni 2013

Äntligen!

Välkommen helg och semester! :-)
Nåja, sanning med modifikation.. Helg -Ja. Midsommar - Ja. Semester -mja, barnen är lediga. Och vi ska försöka vara lediga i den mån det går.
Mailen måste kollas av då och då, postboxen tömmas och vi har en del som måste förberedas under sommaren, för att finnas klart för att trycka på "kör" i slutet av augusti.
Dit är det långt, kan man tycka, men det kräver lite tankearbete, skrivarbete, korrläsning och powerpointpresentationsfix.
Och, lite kund och leverantörsreskontra ska hållas koll på. Dock har jag lyckats skjuta på månadsavslutet, så att jag kan ta både juni och juli, i augusti.
Det är skönt!


Men - ingen skola, ingen dagis och inte upp i ottan på morgnarna! :-) Semester!
Vi hade planerat att åka ut hit till landet på torsdagen egentligen, men i helgen bestämde vi att försöka pipa ut idag redan om det bara gick.
Och, efter ett telefonmöte, lite mailande och ett lunchmöte kände vi att det gick. Så vi susade hem, packade bilarna, hämtade barnen och åkte ut.
Det är suveränt att vi halvvägs ut åker förbi ett stort köpcenter, så att det är lätt att fylla kyl och frys.

Barnen åkte med maken och jag fällde baksätet i min bil och så fyllde vi den! ;-)
Fullastad är ett understatement!
Det var jätteskönt att vi hann ut hyfsat tidigt. Regnet har hängt i luften hela kvällen, men vi kunde ändå fixa lite smågrejer.
Bland annat det viktigaste!
Varsitt glas champagne, för att fira in sommaren! :-)
Jag har plockat in allt löst ur gästhuset och petat in det i tvättmaskinen.
Det luktar alltid unket när det legat över vintern.
I höst ska jag försöka komma ihåg att inte lämna några lakan eller handdukar där.

Det är ett jättegammalt hus, som ska renoveras så småningom när ekonomin tillåter. Och, i gamla hus luktar det alltid lite unket.
Finns garanterat mögel lite här och där också.
På sommaren funkar det bra att ha som extra bäddar, när man har både fönster och dörrar öppna.
Men när det stått stängt över vintern, så är det inte jätte fräscht utan kräver både vädring och städning. :-)

Vi hann också fixa till min planteringshörna.
Jag hittade ett litet och smidigt bord på Jula och nu har jag äntligen ett hörn, som är dedikerat till blommor och småfix.
Har man inte en specifik plats, är det lätt att man sprider ut sig både här och där och saker får fötter.
Jag vet inte hur många sekatörer som plötsligt försvunnit..
Jag påbörjade lite krattning av grusgång också, men då blev det plötsligt både mörkt och myggigt, så jag gav upp.
Men det är oerhört skönt att vakna här i morgon.
Så hinner vi förbereda midsommarafton i lugn och ro. Och inte behöva trängas på vägarna med alla andra! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar