Sidor

måndag 3 juni 2013

När dom är som bäst -då drar dom!

Jag borde ha gått och lagt mig, för länge sen.
Men, när barnen somnat, så blir det så tyst och skönt. Och då blir jag sittande i soffan. :-)

Minime, som var jättetrött vid och efter middagen, piggnade på sig i vanlig ordning lagom till nattningen.
Och -hennes trasslande, är mer kännbar numer.
Förut, när jag vände tillbaks henne till sängen ca 500 gånger, var det bara irriterande.
Nu, får jag rumpträning samtidigt!
Uppför trappan, lägga, ner och hinner precis sätta mig. Sen står hon i trappan och jag går upp med henne, hinner precis ner och så står hon i trappan.
Typ.
Inte dumt egentligen.
För min träning har totalhavererat! Det är bedrövligt dåligt och det känns!
Gymmet är inte uppackat än, men det hindrar ju inte att jag drar på mig skorna och går PW ute eller tar en kort joggtur!
Bara att ta mig runt kvarteret och den låååånga trappan mellan husen, skulle göra en hel del.
Det är nog fasen dags nu.
Ryggen mår inte bra av den totala träningsstoppet.
Så får det bli. PW!
Det brukar hjälpa bara att leta fram träningskläderna.

Nåja, dagen tillbringades en bra bit hemifrån och jag åkte ifrån regnet i morse. Det hängde i luften och jag mötte det på hemvägen.
Det ösregnade!
Jag hade planerat heldag hos kund, men vi var så effektiva att jag kom hem rätt tidigt. Skönt.
Och, morgondagens möte blev inställt, så jag får en heldag på kontoret.
Najs.
Mjukisbrallor på! :-)
Det är länge sedan jag haft en hel skrivdag, utan en massa andra avbrott, så det ska bli skönt.

Sen är onsdagen kort. Barnens skola och dagis stänger 12. Så det blir en snabb kontorssväng.
Jag ska roa mig med att riva i lite kartonger som står där också.
Ta med mig lite hem, som ska gås igenom. Det är en hel del som måste gås igenom. En kartong i taget så kanske vi är klara framåt jul? ;-)


På kvällen ska stora tjejen och maken på kurs. Det är dags för henne att börja övningsköra!
Hon blir ju 17 i höst, så hon har ju fått göra det ett bra tag, men vi har inte kommit oss för.
Men, nu ska det bli av.
Så kan vi övningsköra massor på landet på semestern.
Tänk att även hon snart är vuxen!
Galet hur snabbt åren går.

Skönt med ännu en person i hushållet med körkort! Men, det blir väl med henne som med stora sonen. När dom äntligen är myndiga, men körkort, så att man verkligen har nytta av dem - då flyttar dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar