Sidor

torsdag 27 juni 2013

Nära döden och ingen bryr sig!

Åskan har hängt i luften i flera dagar, men det vill sig liksom inte.
Jag gillar ju åska, så för mig hade det gärna fått dundra loss. Det burkar bli så lätt och fräscht sen.

Att det såg ut såhär idag gjorde ifos inte så mycket, eftersom det blev en vända till kontoret..
Barnen var jag ju så illa tvungen att fiska med mig, eftersom att maken drog iväg innan vi andra ens kravlat ur sängen..
Men, barnen gillar att vara med på jobbet och springa runt som små dårar i de stora lokalerna!
Och hänga C i benen..
Jag satte dem i köket med varsitt happy meal, medan jag hoppade igång datorerna och fakturerade.
Det skulle gå på ett kick, var tanken. Men sen ballade min PDF skrivare ur alldeles, så jag fick fula vattenstämplar på fakturorna..
Och det gick ju inte, så jag fick snällt hämta hjälp. Jag är alldeles för oteknisk för sånt !;-)
Under tiden jag meckade med det, roade sig barnen med annat än mat..
De var "ankomst" stämplade lite här och där! :-)
När jag väl var klar och även haft ett litet möte samlade jag ihop oss ock åkte hem. Till kollegornas stora glädje.
Det är mer liv och rörelse när vi drar in på ett par timmar, än det är på flera veckor annars! ;-)

Jag hade ju hoppats få tillbaks min bil under dagen, men dom hörde inte av sig. :-(
Det var så att jag hann börja oroa mig för att dom hittat mer trasigt på den. Man vill ju inte äta radhusbiff hela semestern, liksom..
Men, så småningom plingade det i telefonen och den fick hämtas precis när dom stängde.
De är så mysiga på verkstaden, dom hade kollat igenom frambromsarna också, när de väl grejade och konstaterade att skivorna fram var slut! Vilket är lite märkligt med tanke på att den varit inne på alla servicar som man "ska" göra.
(Bilen säger till själv, när det är dags..)
Så vi fick skivorna på garanti, de ska hålla längre än så.
Nu är det nytt bilen runt!
Känns bra, när vi vill göra lite utflykter nu under veckorna som kommer.

Det blev finare väder framåt kvällen och barnen har varit ute och lekt i flera timmar.
Och det är inte vilka barn som helst, det är spindelmannen, spindelkvinnan, batman och diverse annat löst folk som springer omkring.
Man kan möte vem som när man kliver in i köket! ;-)
De har så otroligt roligt!

Men Minime stod på öronen och skrapade knäna. Och hon var upprörd över att broran och hans kompisar inte brydde sig. "jag nästan dog!" utbrast hon! :-)
Det är inte lätt att vara liten!

Nu, är den en helig stund igen...Ernst på tv! Sen, ska jag klä på mig och ge mig ut på lite bus!
Kommer kanske en bild eller två på det...sen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar