Sidor

söndag 3 juli 2022

Regn och rosbonanza.

I fredags regnade det! Yey!!!!!
Så efterlängtat så det är inte klokt. 
Natten till lördag både regnade och åskade det. Jäklar vilken smäll! 
Jag var tvungen att messa min dotter som var på väg från Gotland trots att det var mitt i natten och dom såg ett häftigt skådespel av blixt och dunder. 
Tyvärr är det ju så med åska att det inte blev så värst mycket svalare sen, utan tryckande och fortsatt varmt. 
Flera dagar har jag hoppade i plurret så snart jag jobbat klart. 
Lite för kallt för mig, runt 20, men nödvändigt för att inte bli tokig.

Trädgården har gått fullständigt bananas. Vi har ju mycket grundvatten och gammal lerig sjöbotten, så när etablerade växter får ner rötterna i backen påverkar inte värmen dem utan dom växer som galna.
Rosorna har överträffat sig själva.
Eftersom vi skulle tillbaks till stan snart, passar jag på att fixa buketter att njuta av.
Klematisen i björken blommar nu "utanför" själva kronan då det ser ut som att björken blommar vitt.
Jag visade maken och sa att det var synd att jag inte satt en klätterros som den vi har vid portalen. Den hade varit galet snygg i björken. 
Han svarade att det går väl att fixa. Gräv ner en där med!  :-) 
Det trodde jag aldrig han skulle säga.
Han kunde inte föreställa sig hur det skulle bli för ett par år sedan när jag grävde ner växter vare sommar. Han suckade mest.
Men nu nör han ser hur det blev, då hejar han på.
Så det blir inga problem med att utveckla den nya trädgården. 🙂

Det är inte kul att behöva återvända till stan, men för hundarna blir det bättre då dom kan ligga i tvättstugan där det är svalt.
Lillfjant ska alltid vara nära mig och fattar inte att hon ska lägga sig i skuggan. 

Vi hoppas att det blir svalare till nästa vecka, sista hela jobbveckan. 
Det var inte kul att landa i radhuset. Fy fan. Galet varmt.
Jag klippte mig en jättebukett innan vi åkte.

Sån Lyx!
Mitt i flyttkaoset! 😃
Trots att ingen ville åka så rev vi bara av plåstret, packade och drog. 
Lilleman börjar jobba i morgon så det var tvunget.
Och - gymnasievalet är klart. Mest troligen blir han elektriker.
Ett framtidsyrke och en kompletterande hantverkare i familjen. 🙂

Det kommer att passa honom fint och han tackar nog nej till första valet som är mer "skrivbordsmänniska".
Det är inte lätt att veta vad man vill bli i den åldern. 
Men han är klok och har gått på vilka bristyrken som finns och vad han kan tänka sig av dem.

Nu ska vi riva av en vecka som märkligt nog blir fullmatad utöver packning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar