Sidor

onsdag 13 juli 2022

Prövar mitt tålamod.

Åhhh vad tiden går lååångsamt! 
Jag är som ett uttråkat, gnälligt barn. 
"Kan det inte bli min födelsedag snaart"...😁
Jag har sämre på att vänta än de två ADHD människorna jag bor med och just nu är jag som i ett vacuum.
Det går inte att packa mer, för huset är fullt av kartonger, väskor och påsar. 
Och jag mår inte bra av att det är rörigt och  stökigt. 
Men men..man får som försöka roa sig ändå och få dagarna att gå.
Som tur är jobbar jag ju så halva dagarna går. 🙂
Jag hade möte med en kollega igår som nyss oxå flyttat.
Dom gav upp och åkte till landet för att vila lite från allt kaos.

Vi har roat oss med att färga minimes hår. Hon är rödlätt, men nu fick hon lite mer "bling". Det blev jättefint.
Vi susade oxå iväg härom kvällen och passade barnbarnen en stund medans föräldrarna var iväg.
Hon är så kul nu lillfisan.
En bestämd liten dam. Och så supersöt! 
Vi fick oxå hem ett Matsmartpaket. Jag har lagt upp ett godislager. 
Vi borde klara oss en stund...
Svärdottern hade hittat en himla smart snurrbricka att ha i kylen.
Perfekt för att inte burkar med halvt innehåll ska bli stående längst bak i kylen.
Måste ha en sån! 

Jag har oxå en surdeg som ska lösas så jag jagar en kundtjänst. De skulle ringa tillbaks i dag men det har dom ju inte gjort, så där får jag jaga lite.
Dom har ju ingen aning om att jag har tid att jaga dem just nu. 😀
Sen ska jag iväg och göra nytt pass. 
Det gäller att hitta grejer att göra så att jag inte bara vankar fram och tillbaks.

På morgonen gick jag faktiskt till stora skogen med hundarna, för sista gången troligen.
Dit går jag bara när jag har gott om tid, så nu blir det nog inte mer. 
Och det är lite då nu med mycket...sista gången.
Vi flyttar ju inte långt, men vi byter ändå område och då blir det per automatik ny butik, veterinär, kloklippning, tandläkare, Vc osv. 
Och när man står på tomten, då känns det som att vi flyttar mycket längre än det är i km. 
Snart är det EN ynka dag kvar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar