Sidor

lördag 30 januari 2021

snö och smink.

När man inte trodde att det skulle komma mer snö, då kommer det mer snö! :-)
Det är så vackert!
En sväng hade vi barmark, men nu är det rejäla mängder och "mina killar" som är i snösvängen har jobbat dygnet runt ett tag. 

Och jag gillar det ju, faktiskt. 
Är det vinter så kan det ju vara vinter på riktigt. 
Förra helgen, då det var barmark, blött och smutsigt, då drömde jag verkligen om vår och varmare tider... 
Första blommorna har jag petat ner i krukor nu. 
Pelargoner och palettblad. Efter bara wtt par dagar så började dom gro. 
Jag har varit lite feg att ha palettblad utomhus, men jag har sett att många kör dem i kruka utomhus under sommaren. 
Det måste jag testa. 
Samtidigt känns det lite knäppt att sätta tomater och sånt nu, men det är snart dags. :-)

Vi hade lite spänning här i veckan också med ett strömavbrott. Ett planerat sådant, då man uppgraderade något i de elskåp som står lite här och där längs gatan. 


Det gick ändå bra. Först trodde jag att det var onsdagen, då jag helt enkelt var lite dagvill. Det hade blivit lite trassligt, då Lilleman hade distansdag och jag hade möte hela eftermiddagen, så jag förberedde mig för att sitta på kontoret. 
Men, som tur var gälld det torsdagen och då var han i skolan. 
Jag passade på att dra iväg lite mail vid 7 och lägga några filer jag jobbade med lokalt så att jag skulle komma åt dem utan internet. 
8:30 pep jag iväg och handlade lite och när jag kom hem vid 9 var strömmen borta. 
Lite typiskt så vaknade vi ju till -7 och det känns ju ganska snabbt i huset när man inte kan ha i gång någon värma alls. 
Men det gick ändå bra. 
Den här veckan plockade jag ut ett paket med nytt smink. Märkligt nog så går det åt trots att jag jobbar hemma.  Jag vill ändå vara fin. 
Lyko är bra och snabba. 

Lite träning har jag också hunnit med och hittade ett nytt tabatapass. 
Man kör 5 olika övningar med kroppsvikt från 10 rep ner till 1. 
Fy fasen vilken träningsvärk. Det är min utmaning nu under våren, jag ska orka alla vändor i ett svep. 
Kul med lite nytt så att mannorkar hålla inspirationen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar