Sidor

måndag 10 augusti 2020

Sista semesterveckan.

Så tassar vi på sista semesterdagarna.
Helt galet att jagvska gräva fram jobbdatorn efter en jättelång ledighet. Eller, frånvaro från irdinarie jobb, jag har ju pysslat med lite annat...;-)
Det är också tre dagar till bröllop! 
Så nu pågår förberedelser. Allt stort ör fixat, som gräsklipp, röj, städ osv. 
Nu är vi nere på detaljnivå..så skoj! 
Jag har ju inte arrangerat något event på ett halvår! ;-) 
Nu blir vi ju bara närmsta familjen då det är inte så stressigt, men för brudparets skull vill man ju att det ska bli fint och trevligt. 
Några gäster har inte varit här tidigare, så vi har gjort några hänvisningsskyltar. 
Jag har även roat mig med att klyva ved. Nu har vi tändpinnar hela vintern. 
Värmen är tillbaka, men nätterna är kalla. Jag har en känsla av att det blir höst rätt snabbt när vi närmar oss slutet av augusti. 
Jag köpte två fina bollkryss till växthuset vilket är första hösttecknet..
Jag har som många andra ra.lqt i palettbladsträsket. 
Dom är ju så mysiga, för ju mer sticklingar man klipper från ursprungsplantan, ju mer växer den! 
Jag har förberett lite till barnbarnet så att han ska orka sitta en liten stund vid middagen...
Lite grejer från lillemans gamla leklådor som han tidigare aldrig sett. 
När jag klev ut till växthuset här om morgonen hade jag fått en hyresgäst. En liten padda hade på något dätt hopoat ner i en liten kruka och kom inte upp! 
När jag sen la omkull den, då ville den inte ut! 
Det spås bli jättevarmt till helgen vilket kan bli intressant! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar