Sidor

lördag 22 augusti 2020

Effektiva dagar.

Vissa dagar är man så rackarns effektiv! 
Fredagen var en sån dag. 
Uppe med tuppen. 
Väckte barn.
Pep till frissan precis när hon öppnade kl 8.
Klippte ny frippa. 
Det är inte jag nedan...men frisyren hade jag som idé.
Nästa gång ska vi göra ljusa slingor! :-) 
Sen cyklade jag till stora sjukhuset för att ta immunitetstest. 
Jag tvivlade, men vill ändå kolla.
Det har varit så märkligt med många runt mig, där riktigt sjuka inte är immuna och fissjuka har immunitet.
Jag var fissjuk...
Jag hade en bokad tid och var där drygt 20 minuter för tidigt, då det jag hade tänkt göra innan visade sig öppna senare än jag trodde..
Men det var verkligen löpande band, tiden spelade i gen roll det gick jättefort
(Svaret fick jag senare på kvälken och som jag misstänkte -negativt. )

Sen gick jag tillbaks till platsen innan och fick mitt ärende löst.
Hopp på cykleln jag hem igen och klev innanför dörren 10. 
Efter lite jobb tog jag itu med en liten surdeg som legat och gnagt, men nu är även den tiden bokad. 
Nu har jag bara en grej kvar som jag måste lösa. 
En hel del blev hängande i luften undrr våren, men nu ska dom av min lista.
Barnen kom hem, trötta av värmen men med massa kul att berätta. 
Så härligt nu när dom är stora, det blir ju mycket diskussioner om relationer och filosofiska tankar. 
Men, sen drog vi tll landet med ett kort butiksstopp.
Och nu är det fullt av folk överallt. Många är bra på att hålla avstånd, men det känns ändå dom att de flesta tror att pandemin är över. 
Vi har bettat lite på jobbet och jag är rätt ensam om att tro att vi får en ny våg i höst, men det tror jag.
Kanske inte lika illa som i vpras, nya rutiner är ändå på plats nu och många jobbar på distans osv. 
Men ändå. Jag vet ju hur det brukar vara nör skolorna drar igång. Förhoppningsvis sköter folk handhygienen bättre nu...men, men...

Nåja, pålqndet har allt vuxit enormt. 
Det var fem dagar sen vi åkte men kändes som tre veckor!
Och så torrt! 
När jag vattnade träffade jag på huspaddda. Den bor verkligen här! :-)
Och det blommar!
Så kul med rosor som blommar sent.
Den här gula rosen blommar flera gånger och på våren äts den alltid upp av rådjuren.
Men nu är den vacker!
Och min sena klematis...mmm...
Och i natt har det både åskat och regnat vilket var toppen! 
Som regnet behövdes! 
Idag blir det att rusta mig med sekatör, bindtråd och stege och så blir det en hel trädgårdsdag med städning. 
Bästa lördagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar