Sidor

torsdag 20 augusti 2020

Sakta inskolning.

Det är oerhört skönt att sakta skola in oss på höstterminen. 
Man måste vara snäll med sig när allt drar igång för att inte få en chock. :-) 
Jag brukar alltid jobba halv vecka efter en lång semester och sedan även ha korta dagar i början. 
Varför stressa om man inte måste? 
Samtidigt som jag suckar och surar över att behöva flytta från landet, så blir det ju väldigt tydligt när vi gör så, var vi jobbar och inte. Det underlättar faktiskt. 
Det gick rätt fort att packa upp och få ordning.
Jag tog tag i mina träningskläder och tog ner allt till tvättstugan som ligger vägg i vägg med gymmet.
Jag fattar inte varför jag envisats att ha dem i vanliga garderoben?
Jag tycker aldrig att jag har några kläder, men när jag rensade så hittade jag ju massor!
Jag tränar varje morgon som jag inte måste vara på plats på kontoret. 
Så skönt att varaigång. 

På kontoret har jag har fått en toppebra plats och är jättenöjd. Jag "boar" alltid in mig där jag jobbar. 
Foton på alla barn är ett måste! 
Då är det bra att ha ett hörn. :-) 
Så det kommer att gå fint även om vi skulle få "alla på kontoret" direktiv. 
Men - nu är det så galet varmt att man inte kan vara i huset av den orsaken. 
Helt utan syre och galet varmt. 
Bläh. 
Så skönt att äta lunchen ute i parken. 
I dag drog även barnens skola igång vilket dom sett fram emot. 
Lilleman för att dom nu är nästäldst av alla och minime för att dom fått många nya elever i klassen. 
Hon älskar nya människor! 
På måndag går maken tillbaks till jobbet efter 2,5 års studier. 
Och vips är allt igång igen. 
Lilla barnbarnet är tillbaks på förskolan och trivs som fisken.
Han får betydligt längre dagar nu när även sonen jobbar, men det har gått jättebra. 

Jag är ju inne på andra veckan och ringrosten är inte så jobbig längre. Det gick fort att komma in i det och det är ju kul. 
På något sätt har jag lite nya ögon nu och har tagit med mig en del från våren, så vid första surdegen blev jag inte ens upprörd utan kändet att det ordnar sig nog, vilket det gjorde. 
Men som alltid är lite av jobbgrejen att msn får klä sig lite fint. Nu jobbar jag ju mycjet hemna så det är inte samma snurr i garderoben vilket är bra. Då köoer jag inget nytt. 
Men...lite nya nagellack blev det..
Och jag hade ju en läshög inför sommaren och så blir även hösten. 
Ny från b&g och två böcker är beställda. 
Vad vore livet utan böcker? 
Så det känns bra, men jag är trött! 
Det ska bli skönt att åka ut på landet i morgon och andas lite havsluft. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar