Sidor

måndag 31 augusti 2020

Nytt mål för hösten.

Lataste helgen i mannaminne har vi haft. 
Vi drog iväg ut till landet i vanlig ordning på fredagen och det var varmt och skönt. Helt vindstilla. 
Så härligt att sätta oss på altanen med ett glas vin. 
Så tyst och lungt.
Inga sirener, inga tåg och ingen biltrafik. 
Vi satt en lång stund och njöt av havet och solnedgången. 
Men det märks att det är höst, för man vill inte sitta ute specielt länge på kvällarna..
Stora dottern och svärsonen kikade förbi.

Jag hade köpt en almanacka till dottern som hon skulle få när hon fylker år, men jag kunde inte hålla mig. :-) jag ville inte riskera att hon köpte en ny i onödan..
Jag hade även beställt en till mig och dom är så fina! 
Det roliga är att man kan välja innehåll och utseende på varje sida så de blir helt unika. 
Det fanns nästan för mycket att välja på...
Och massa roliga klisterlappar med olika saker på. 
Det blir verkligen en personlig kalender.
På lördag morgon snörde jag på mig skorna ochvdrog på en lufsrunda.
Det hade regnat på natten och när jag var halvvägs öppnade himlen sig. 
Men det var varmt så det gjorde inget. 
Det blev en jättehärlig runda. 
Men väl hemma så kom regnet tillbaks...
Och sen regnade det precis hela dagen. 
Jag passade på och städade växthuset. 
Flera tomatplantor såg lite ledsna ut och dom slängde jag ut. 
Och den här blomman är så vacker men kommer att behöva klippa ner och ta in och hoppas att den överlever.
Två gurkor hittade jag innan jag klippte ner den plantan. 
När jag fixade där såg jag hur någon skuttade runt utanför och sen sattt och tittade in. 
Vi har många ekorrar, men ofta är dom små. Den här korren var både stor och välmående!
Jag planterade om pelargonerna och flyttade in dem. Det har varit flera kalla nätter och jag vill inte riskera att dom fryser. 
Det var riktigt mysigt att stå där inne och det regnade och blåste ute. 
De andra i familjen gjorde inte många knop.
Det var film, läsning och dataspel i alla hörn. 
Riktigt skönt att ha en sån lat helg. 
På söndagen var det riktigt rått och ruggigt och jag drog igång en brasa för första gången sen typ mars. 
Jag plockade troligen sommarens sista bukett och tog med till stan. 
På landet tog mjölken slut så jag fick gå hela söndagen utan kaffe. Illa! 
Så när vi fyllt på kylen gjorde jag en riktig lyxkaffe.
Så gott!
Jag unnade mig också en chokladboll. 
Jag äter ju inte socker, men är mest noga med att inte äta sånt som kickar igång suget.
Vad det är kan vara rätt olika. 
Dom här går bra.
Men det är ju kalorier likväl. 
Lite mysigt är det ju också att tända lite lyktor. 
Det är ju höstens mys ändå. 

Idag är sista augusti. Och jag drog igång ett nytt mål på 8 veckor.
Hela september och hela oktober ska jag nu logga min mat, igen. 
För att sluta höfta och se precis vad jag äter. 
Nu går träningen så bra och då vill jag maximera bränslet. 
Lite irriterad är jag ju oxå på att jag tränar mycket och tycker att jag äter bra, men jag har stannat i viktnergången och har en 6-7 kilo kvar till drömvikten. 
Det är inte mycket, men jag vill gå ner dem för att ha lite "spelmån".
Nu ligger jag hela tiden och skvalpar på det som är ok och lite för mycket. 
För mycket för att knäna ska palla löpningen och för att kläderna ska sitta riktigt bra.
Så nu jäklar. 
Invägningen var i morse och om 8 veckor får jag se hur det gått. 
Envis är jag ju så det ska gå bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar