Sidor

onsdag 17 oktober 2018

Silverpilen!

Det var svårt att åka från landet i söndags. Magiskt varmt och skönt.
Efter att jag packat ihop oss och städat av, kunde jag inte hålla mig utan satte mig med en kaffe under tiden jag väntade på att diskmaskinen skulle bli klar.

 Jag gick en promenad längs havet och plockade ekollon och kottar och tog med hem.
Magiskt vackert!

 Väl hemma, fixade jag lite snyggt i köket. Det blev jättefint faktiskt.

 Veckan har varit rätt hysterisk.
Jag har ju sagt länge att något är på gång. Och eftersom att vi är en politisk organisation så vet vi ju att det blir förändringar när valet väl är gjort.
Inga stora grejer, men alltid något.
Men, det vi inte var helt beredda på var att vår högsta chef, skulle bli rekryterad till en grannkommun!
Så synd, för hon har bara jobbat dryga året och redan fixa till en hel del och vi hade förhoppningar om att ännu mer skulle förändras.
Nu tog ju allt lite stopp. En hel del saker som var i pipen, stannar nu av.
Vilket är både bra och dåligt, förstås.
Så, det har varit ett par märkliga dagar. En hel del tissel och tassel och spring i korridorerna innan det blev officiellt.
Och en massa inställda möten och nya möten efter.

Nu får vi se vem som blir vår nya chef. Om sisådär tidigast ett halvår.

Det har varit lite rörigt i övrigt också, så jag är lite lätt trött i huvudet. :-)

Jag hann dock åka iväg för att köpa lite presenter i början av veckan. Jag hade tur för jag tog sista på hyllan!
När jag åkte pratade jag med maken som var iväg på eget äventyr. Sen helt plötsligt när jag ångade runt i butiken så står han där! :-)
Vi är uselt dåliga på att träffas och äta lunch, även om vi skulle kunna! Men nu tog vi en lunch. Jättemysigt.
 Och äntligen! Nu har vi bytt ut den bil jag inte alls varit förtjust i.
Samma märke och samma modell, men den tidigare, var framhjulsdriven. Och lite för lätt bak, så när det var minsta isigt eller snö, då stod den bara och spann.
Livsfarlig i korsningar och man kom ingenstans om det var minsta motlut!
Vi visste i vintras att det var sista vintern vi skulle ha den.
Nu blev det en fyrhjulsdriven, lite nyare variant. Tanken är att vi nu ska ha den tills den ramlar isär!
Vi bytte vita faran, mot silverpilen! :-)

Så, nu kan det bli vinter! Och massa snö! :-)

Nu är det inte så mycket kvar av veckan. Den har gått i rasande fart.
Det har varit mycket diskussion om bristen på arbetsplatser på kontoret på senaste tiden. Det lustiga är att det är så få människor på kontoret jämt.
Det är soptomt!
Många av oss är ju på möten stor del av tiden, så vi har enormt behov av mötesrum.
Sen kan de flesta av oss göra såhär; ta med dokumentet som ska läsas eller datorn och sätta oss i en soffa.
Vi kan sitta på ett Café eller nästan var som helst.
Väldigt få "måste" ha en plats.
Personligen behöver jag vara på min plats kanske en gång i veckan och då för att ha tillgång till dubbla skärmar och skrivare.
Och då behöver jag ju inte ha MIN plats direkt. De två dagarna som är kvar blir det inte jobb på kontoret.
Det ska bli spännande att se vad alla diskussioner landar i så småningom.

Men, nu ska vi igenom en spännande torsdag och en fredag med lite kalasande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar