Sidor

onsdag 31 oktober 2018

Nötknäpparen.

Här rullar dagarna på.
I morse sa jag "oj vad skönt det är att vara lite ledig"... Då utbrister Lilleman "och när är det INTE skönt att vara ledig??" :-D
Ja och så är det ju.
Men, det är skönt att vara ledig liksom mitt i vardagen på något vis. Jag kommer att göra så lite mer ju äldre barnen blir känner jag.
Ta en eller ett par semesterdagar liksom när det inte är förväntat. Att få en långhelg kan vara mer uppskattat än en vecka när man "ska" ha ledigt.

Nåja, igår var jag med Minime till optikern och hon precis som storebror vid samma ålder behöver ha glasögon pga en aning översynthet och brytningsfel.
Så, nu ska hon få brillor och slipper få huvudvärk i skolan.

Sen åkte jag iväg på min kurs på kvällen och kom mitt i ett helt galet trafikkaos!
Jag som var helt säker på att trafiken skulle var lugnare pga höstlovet, fick vända på min första tänka väg där det helt korkat ihop.
Jag tog i stället den väg jag vet är bökig, men där det troligen inte hänt någon olycka.
Så småningom kom jag ut på E4:an efter en enorm omväg och där reagerade jag på att jag inte fick något möte alls, trots att det är en fyrfilig väg.
Efter ett par km visade det sig att man stängt av vägen helt. Det skumma var att det inte sas något alls om det på trafikradion eller på alla trafikappar jag har. Det var helt tyst, men fruktansvärt rörig.
Jag hann till min kurs med bara 15 minuters försening...
Och på vägen hem var det nästan ingen trafik alls, vilket var skönt. Det packade ju ihop rätt fort när vägen stängdes av.

Nåja, idag var det lite sovmorgon och efter lunch åkte jag och Minime iväg på lite egentid.
Vi började med att gå in på Toys R us och kika på lite Haloweengrejer. Men det var oerhört urplockat.
Sen tittade vi in på Rusta för lite smågrejer och där hittade vi den perfekta julkalendern!
Äntligen, har vi frångått lego eller andra platsgrejer!
I år blev det en sminkkalender! :-) Jag och Minime delar på en.

 Sen gick vi på Bio och såg Nötknäpparen.
Så vacker film! Jag förstod det när jag såg reklamen och fixade biljetter direkt.
Så vackra vyer (Den går att se i 3D och det skulle nog ha varit galet fint!) och så vackra kläder.
Och musiken, förstås.
Helt fantastisk film. Och tänkvärd faktiskt!

Maken pluggar ju som en galning för en tenta på fredag, men han hade varit iväg med Lilleman och letat lite Haloween grejer.
Vi hade inte tänkt fira det speciellt, men så blev vi bjudna på middag på fredag med Haloweentema, så då är det bara att fixa till något.
Och det ÄR ju kul! :-)
Jag hade ingen aning om vad jag skulle klä ut mig till, men kikade runt lite och hittade sen en grej på H&M som fick mig att bestämma mig.
Så nu blir det lite all in ändå! :-)
Maken hade som tur var köpt en massa smink!
Men, innan dess har vi en torsdag att fylla.
Det blir jag och båda barnen som åker för att ge make lite pluggtid, men vi ska som vanligt ha sovmorgon! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar