Sidor

onsdag 11 juli 2018

Timmar kvar...

Alltså det här är ju helt galet... Det är Spanienvärme!
Hade vi haft en pool, så hade det inte varit någon större skillnad faktiskt. 
Vi kommer att ha pool, om ett par år. Den ingår i Projekt numero 4 eller 5. :-)
Nu ska vi vila och njuta av stället innan vi fortsätter att rita på utbyggnad av huvudhuset, altan med pool och orangeri.
Ja just, så där det den lilla delen bygglov också. :-) Det måste vi ju söka om... *suckar*

Men, än så länge ligger vi på nya altanen och njuter, blundar och låtsas att vi är på mallis. 

Jag glömde mina badkläder i radhuset, så jag har inte badat i havet, än. De ska hämtas i morgon och då är nog risken stor att jag badar faktiskt.
Så varmt är det.
Fantastiskt. Just att jag har semesterkänslan i kroppen redan innan jag går på semester, det är inte dumt!

Igår hade vi en riktigt härlig familjedag här ute.
Alla barn kom, vi fikade käkade och spelade badminton. (Aj vilken träningsvärk jag har!)
Det är så underbart när vi nu satt upp ett nät, tagit fram fotbollar och frisbees så är det alltid någon som spontant drar igång något spel.
Som det ska vara på sommaren och som är så härligt nu när vi har en tomt som funkar!

Det var första gången som lilla F var med här ute! :-) Tulle. Han är så söt så man bara dör.
Än vill han mest sova och får väckas för att äta! Det kommer att bli andra bullar snart...
Man kan ju sitta med honom hur länge som helst..
Han är ett otroligt lugnt barn som låter som en liten kattunge när han är ledsen, vilket är oerhört sällan och som annars ligger och tittar runt sig när han inte sover.
Mys!
Jag passade på att fota min lilla klan, när jag för en gångs skull hade alla här.
Men min kamera håller på att ge upp. Den fotar ok, men är knölig att ladda över bilder ifrån.
Men några fina fick jag, bland annat den ovan.

Det är så oerhört mysigt att ha alla här. Vi har så kul!
Att sitta här på kortsidan av bordet och se alla äta, prata, skämta och driva med varandra. Jag blir alldeles varm i hjärtat.
Och nu är vi ju så många att vi kan dela upp oss i olika lag när vi spelar badminton eller fotboll.
Det blir så kul!
Stora sonen med familj sov inte kvar den här gången, bara att åka hit är ju ett äventyr med en nyföddis.
Men nästa gång. :-) Det ska också bli härligt, när dom har ett eget hus och man inte måste vara PÅ varandra utan faktiskt kan sköta sig själv.

Minime och jag har pysslat lite. Jag lyckade slå sönder en stor kruka häromveckan när vattenslangen trasslade in sig.
Jag slängde den inte utan tänkte att något måste jag ju kunna göra med den.
Och som av en slump fick jag upp ett minne på fejjan vad man kan göra med en trasig kruka...

 Jag offrade även en mindre kruka och så köpte vi lite småpynt och taklök.
Minime har ju en grym limpistol och var med och fixade.
Fint blev det! :-)
 Det känns bra att snart ha riktig semester, när det är så varmt.

Idag var vi bjudna på lunch hos närmsta grannen, vars fru är från Thailand och lagar så sjukt god mat!
Jösses, magen stod i alla fyra hörn när vi rullade hemåt.
Det är så mysigt att kunna plocka sig en bukett gå bort blommor i sin egen trädgård..

Under kvällen var vi iväg på hemligt uppdrag. Stora dotterns svägerska fyllde 30 idag och var iväg med sin mamma, syster och sambo på middag.
Under tiden var vi där och ställde i ordning för överraskningsfest!
Hennes sambo hade köpt en massa snacks och dricka som stått i vårt förråd hela veckan som vi fixade till.
Sen åkte vi dit strax innan dom kom hem, tände marschaller och överraskade henne.
Och överraskad blev hon! :-)

 Jag blev inte kvar så länge, som skulle upp och jobba dagen därpå. Vi var som tur var flera som snällt fick gå hem och lägga sig vilket ju kändes lite bättre! ;-)
Stora dottern kom och bytte bil med oss, för att åka på semester.
Tungt.
Både att hon åker bort, det är ovanligt att vi inte träffas varje vecka numer, men också att dom ska bila så långt.
Allt kan hända.. :-/

Men, nu har dom en av våra bilar och då känns det bättre.  

Dom kom fram utan problem och väntas hem till helgen. Vi passade på att låna sambons stora bil under tiden, så att vi kan passa på att köra lite grejer och åka och hamstra blomjord och näring!
Winwin!

Värmen fortsätter! Det känns inte som Sverige.
Igår låg jag i solen en stund och sen åkte vi ner till havet - och jag badade! Det händer ju aldrig!
Jag jobbade också, men väldigt kort och framåt kvällen åkte vi till radhuset.
Det är galet varmt i huset..och tomt. Lilleman konstaterade att "jaha, den här kylen är ju tom!" och det är den!
Vi ska bara vara här under dagen då maken hade en snortidig tandläkartid och vi behöver utföra lite ärenden, innan vi åker till svärmor och badar framåt kvällen. 

Jag, ska jobba mina sista timmar, sen lägga in out of office och - NU är det semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar