Sidor

torsdag 3 maj 2018

Livet är rosa!

Jaha. Helg! :-)
Alltså dessa två dagar går till historien som de segaste i år! Men jag har bara accepterat att jag måste få ha sådana dagar. Också. :-)
Jag är oftast snabbare och effektivare än de flesta, trots att jag går på halvfart, så att gå på lite lägre fart lite då och då måste jag få göra.

Jag försökte pigga på mig i morse och körde rosa! Jag älskar rosa!
Solen sken och jag körde piratlängd på brallorna. Inte så bra val, för efter ett par timmar drog ju regnet in och det blåste skitkallt!

 När jag gick på lunch, blev det dock nästan larvigt!
Syns det att jag gillar rosa eller? :-D
 Jag pep till centrum för att fixa lite grejer till eftermiddagens fika för vår sektion och en annan. Vi fikar tillsammans varje torsdag.
Men först pep jag in på Inn och Finn för att köpa en inflyttningspresent.

Maken hörde av sig och var ute och for så vi möttes upp på favvolunchstället. "lax".
Deras pokebowl är så galet god! Som godis!
Jag kan få värsta suget efter det här. :-)

 Framåt eftermiddagen fick jag ett messa av dottern att hon var på väg till lägenheten och då fick jag brådis! :-)
Packa ihop grejerna, och iväg. Det regnade småspik!
Jag parkerade i det närbelägna centrumet och travade iväg, bara för att se att det fanns rätt många parkeringar utanför porten!
Dottern mötte upp mig och vi prövade "blippen" med spänning. Och det funkade!

 Vi klev in i en ren och fin port med mängder med postlådor. Till dottern stora glädje så hade man redan satt upp hennes namn på lådan! :-)
Där hon bor nu fick hon göra det själv...
Vi åkte upp i en hiss (som var jättefräsch!) och kunde se att det även fanns en fullt stor hiss. Sånt är kul när man ska flytta grejer. Även kul att se att det fanns tre hissar! (värdelöst om man håller den enda hissen som finns.)
Väl uppe på hennes våning hittade vi lätt lägenheten.
Och den är jättesöt!
När man klev in, har man en stor klädkammare till höger, lika stor (och på samma plats!) som hennes badrum är i lägenheten hon bor i nu.
Sen var själva rummet lika stort som nu med ett stort fönster.
Och till vänster fanns ett stort badrum, kokvrå och plats för köksbord. Det är liksom den delen som är extra mot där hon nu bor.
Och - spis! Med fyra plattor och ugn! Wow! :-) Jag var säker på att det skulle vara en liten spis med tre plattor och kanske inte ens ugn.
Tre köksskåp och kyl med liten frys. Så en extra frys behöver hon nog köpa. Man kan hitta en på blocket för en femhundring.

Och det roligaste var att när vi tittade in i "köket" så utbrister dottern "men åh!"
Just en sådan stång, har hon tittat på och drömt om! Tänk om man hade ett kök med en stång där man kan hänga muggar och kryddor! :-)
Och så fanns det en här!
Muggarna fick hon av mig som inflyttningspresent och dom hängde ju jättebra där!

Det är en jättemysigt liten lya!
Hon kommer inte att behöva ha alla garderober som hon köpte till lägenheten hon bor i nu, pga den enorma klädkammaren, vilket kommer att göra rummet luftigare.
Hon har nu även en hylla som är ganska djup, som hon kan ha som rumsavdelare mot köket.
Det kommer att bli så bra!

Jag är så glad för att hon fick den här och kan "boa" in sig på riktigt. Det blir längre till skolan, men närmre oss och betydligt närmare matbutiker och annan service.
Och när dom ska ut på landet är dom ju på rätt sida och slipper åka genom stan.
Och... jag kan lätt cykla till henne på 15 minuter, eller ta en lång pw på 30!
Det är jätteskönt att ha henne på rätt sida nu.

När vi åkte därifrån kikade vi på var brandtrappan fanns och kikade in i tvättstugan. Jag är så nöjd med att tvättstugan låg precis vid ingången med stora glasfönster i dörrar och vid en vägg.
Min skräck hade varit att den hade legat i källaren med någon lång källargång! Brr...
Men nu var även den fräsch och fin.
Jag är så glad att det var så fint och fräscht överallt, för själva området är väl inte det bästa och när man säger vart hon ska flytta så får man ofta en förvånad reaktion.
Men - ofta av folk som aldrig varit där utan går på rykten!

Nu mötte vi flera småbarnsfamiljer som åkte både upp och ner med oss. Det är bra. Det är alltid bra med blandade boenden.
Jag körde henne till tågen (det öste verkligen ner!) och åkte hemåt.
Vi pratade lite om helgen och nästa långledighet och att hon skulle åka med oss ut på onsdagen.
"ja du får komma hit då..." började jag!
Va! Hon bor ju här då, så det är bara för oss att svänga förbi och plocka upp henne! Det är ju tom på vägen ut! :-)

Härligt! Så i morgon blir det bära och konka hela dagen lång.
Vi har tre stora bilar och är fyra personer, så vi räknar kallt med att bara åka en vända och att vi ska kunna städa av lägenheten hon bor i nu innan vi drar, så att hon slipper åka dit något mer.
Sen är det helg och sen två jobbdagar igen! :-D
(onsdagen jobbar vi ju halvdag och jag har flextimmar att ta...)

Sen kommer det att bli tokjobbigt att jobba fem hela dagar! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar