Sidor

fredag 25 maj 2018

Lite konstigt...

Det är ju helt underbart att det är såhär varmt. Och så länge!
Plötsligt har man snart gått igenom hela garderoben med sommarkläder. Hur ofta händer det?
Igår letade jag till och med fram ett par riktiga sommarskor! :-)

Det var ett tidigt morgonmöte idag, där vi bjöd på frukost.
Ett bra möte blev det. Kul.

Sen travade jag iväg till nästa ställe där jag planerade att sitta och jobba en stund innan nästa möte.
Här brukar jag ofta sitta.
Men idag gick det inte! Det är stora glasväggar till vänster här och det blev rena rama växthuset!
Så varmt!
Det gick inte att sitta här..
Jag fick snällt byta plats.
Men innan jag gjorde det satt jag och tittade en stund på ett gäng damer, som jag sett tidigare.
De är i åldern 60+ till säkert 80!
Dom kör ett gympapass här och sen sätter dom sig under högljutt kackel i caféet och fikar efteråt.
Det garvas och diskuteras om barn, barnbarn, gubbar och krämpor.
Dom har så kul!
Och det är ju härligt att se dem! Powertanter! Sån ska jag med bli!

Nåja, det blev ett möte till som jag inte riktigt kunde slappna av på, för jag hade koordinerat ett annat möte mellan tre personer och det var inte helt klart att det skulle gå som vi tänkt.
När jag är mitt i en presentation så ringer min telefon och jag kunde inte svara.
Okänt nummer för mig.
När jag var klar, googlade jag numret lite diskret och såg att en av de inblandade hade ringt.
Fan.
Jag sms:ade en av dem för att höra att allt gått bra, men hörde inget mer. Så jag antog att det var under kontroll.
Och det var det visade det sig.
Härligt!
Resten av dagen gick lite i ultrarapid. Det är så varmt! Ingen vill jobba!
Alla vill sitta ute och bara...sitta ute! :-)

Idag var det en härlig fredag med interna möten hela dagen som också började med frukost.
Jag gick till jobbet och verkligen njöt av alla blommor och dofter. Här och nu. Det är ju magiskt. Jättegod frukost och nästan en timme med att bara sitta och tjattra med kollegor som man sällan annars ser, så morgonen var en tiopoängare.
Sen satte vi oss i en mindre grupp och körde rätt snabbt och effektivt för att hinna klart.
Ingen ville sitta kvar speciellt länge idag!
Maken, som var iväg på ett styrelsemöte var också hemma rekordtidigt, för ordföranden ville bevisligen ut i solen. Agendan var kort och ingen pallade att motionera några ärenden alls. :-)
Tänk vad solen gör med människor!

När vi var klara tog jag en sväng över torget och när jag gick där kändes det som att vara i spanien!
Varje gång vi varit där, så vaknar ju drömmen om att bo i Spaninen. På mallis eller Gran Canaria.
Just värmen och det lättsamma livet.
Men idag, kände jag att det var som att vara där! Helt fantastiskt.

Jag köpte blommor att sätta här vid radhuset. Den lilla rabatten måste få lite marktäckare för att jag slippa rensa ogräs.
Det här är ju inte kul. Alls...
 Det ser ju inte mycket ut för världen nu heller, men om ett tag har dom både vuxit och spritt sig förhoppningsvis. :-)

När maken kom hem, skyndade vi oss till Ikea! Det är nämligen dags att beställa kök och garderober till de nya byggnaderna på landet!
Maken har varit så duktig på att rita köket innan och ha alla mått och grejer klara.
Jag orkar ju inte sånt. Finns det för mycket att välja på blir jag helt ofukuserad.
Vi har funderat på hur och när vi skulle hinna fixa det, men jag röstade på just fredag kväll, då är det som minst folk!
Och det var det! Vi var där vid 16 och det var inte mycket folk på plats.
Vi var strategiska och åt middag först av allt även om det var tidigt. Både för att ha mat i magen (då blir man mindre irriterad) och för att slippa middagskaoset.
Vi gick först till garderoberna och beställde det och fick till en bra dag för leverans. (Det gick _inte_ att få till när man köpte på nätet... märkligt nog)
Sen gick vi till köket och fick en kölapp till köksplanerarna. Det var litet folk där med så vi fick vet att vår tid var 10 minuter bort.
Minime och jag passade på att pudra näsan och när vi kom tillbaks satt maken hos en tjej som hjälpte honom.
Hon hade många bra idéer om hur vi skulle tänka när hon fixade och trixade, så det blev lite annorlunda än ursprunget, men kommer att bli kanonbra!
Kul!
Sen när vi var klara, behövde hon lägga själva ordern vilket skulle ta ca en timme, så då passade vi på att fika lite.
Sen, var det bara att ta med sig underlagen och gå till kassan.
Tjopp, klart.
 Vi var hemma vid 20 rycket igen.

Och - det var märkligt!
Vi har ju inte varit här en fredag på jättelänge. Så när vi kom hem blev jag lite förvånad över att alla var ute på baksidan och framsidan.
Och grillade, tjoade och tjimmade. Helt normalt förstås.
Men, jag är ju liksom inte van att man grillar så nära...mig. :-)
Vi är ju så vana av att ha yta och långt till grannarna, även om man både ser och hör dem, så att kliva ut på baksidan och verkligen kunna se vad grannarna grillade, kändes konstigt.

Nåja, nu börjar vi se slutet av hela byggkaoset. Då är det ju bara det roliga kvar där med. Bygga altan, inreda, plantera blommor.
Det kommer att bli härligt!

Nu har jag läst in mig lite på morgondagens jobb och fixat i ordning lite.
Dock vet jag inte vad sjutton jag ska klä på mig! Vi får t- shirts. Men man ska ju ha något under...
Det får bli någon forma av tunna ljusa brallor...och en topp.

Kul kommer det att bli helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar