Sidor

tisdag 1 maj 2018

Lång helg och kort vecka.

Så är vi tillbaks i stan. Idag var det riktigt tungt att åka från landet.
Det känns precis som när man är jättekär i någon och måste åka ifrån varandra. Så känns det!
Ingen av oss vill vara här nu, inte ens barnen.

Vi satt hos grannen och hängde läpp en stund innan vi åkte, dom var lika osugna dom! :-)
Det har varit härliga dagar och vi har hunnit massor!

Det var ju tur att jag köpte en hel dunk med såpa, för det går åt! :-)
Jag har tvättat trappan och massor med skor.
Och jag har slängt skor. Och ändå kan man tro att vi är 12 som bor här!
Men, hallen är snyggare nu i alla fall.
Jag har köpt en hallmatta, som vanligtvis ligger i köpcentrum och på flygplatser! :-D Och så en liten bit i min hall!
Det tar _allt_ i sand och smutsväg.


Jag pep ju över mängden skor, men blev ändå glad när maken kom hem från att ha köpt mer gräsfrön och hittat ett par nya grovskor till mig.
Och det är bra, för jag har inga bra grova skor till sommaren.
Klyver man ved eller ska ut i skogen så behöver man ha riktiga skor. Gympadojor förstörs.

Men jag har i alla fall kommit en bit i röjet av huset.
Friggeboden är så pass klar att jag kan börja ställa in saker där nu, som ska vara där och i Attefallet. Toaletten inte är klar, men det gör ju inget.
Som jag längtar efter att kunna ställa in lite grejer där och tömma sovrummet som ska bli Minimes.
Det är ju katten på råttan helt enkelt.
Så snart hon kan byta rum, kan Lilleman byta rum och hans rum blir tomt och kan bli klädkammare. Och som vi behöver den!

Nåja. Igår fick jag en stund över och åkte till Granngården, "för att titta"... *hehe*
Eller inte!
Det fanns ju massa kul ju, så det blev vagnen full.

Nu har jag planterat rosor och klematis vid flera björkar. Jag har ju en honungsros som klättrat och helt tagit över ett träd och nu köpte jag en till för att förstärka effekten och satte även en vit klematis där.
Jag hoppas att det blir maffigt.

Helgen har också varit full av hemligheter! :-) Svärsonen fyllde ju 30 idag, så vi hade kalas igår.
Men han visste inte hur, var eller med vem.
Så det blev lite tissel och tassel och igår, rätt sent, bjöd vi in honom och dottern på middag, för att sonen och sambon skulle komma ut.
Eftersom att hon är så pass höggravid, har vi gått på hennes dagsform.
Men, sen när dom kom till oss, så var vi ju inte hemma och dottern spelade med och ropade på oss.
Sen ringde hon mig och fick vet att vi var hos grannen och tog en drink, så dom kom dit.
Väl där fanns ju "alla" och väntade på honom.
Sen käkade vi hamburgare till magen stod i alla fyra hörn!

De är ju så gott! :-)
Vi åt gott och spelade musik till långt in på natten.
Tanken var att vi skulle äta och parta lite först för att sen gå till brasan som vi drog ihop kvällen innan och fira valborg också.
Men, det var ju så sjukt kallt!
Jag gick hem en sväng och klädde på mig långkalsonger, en tröja till, vantar och vinterjacka!
Framåt natten började det regna. Rejält!
Och då var det ingen som ville stå vid brasan och bli blöt.
Men det var en riktigt rolig kväll och så härligt att se hur mysigt dottern och svärsonen har.
Och att få ha alla samlade samtidigt är inte så ofta.
Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser det fyra sitta och prata. Vilken rikedom!

I stort sett alla skulle ju köra bil idag, så det blev inte för sent och inte för blött. Alldeles lagom.
Det är ju jättebra för vår gräsmatta och allt jag planterade igår att det regnade så pass mycket som det gjorde i natt.
Jag har strött gräsfrön på ungefär 1/3 av tomten, där gräset inte är helt borta och tomten inte grävts upp.
Men på ungefär 500 kvadrat har vi beställt rullgräs. Det blir för ogörligt annars.
Sen gäller det att vattna och vattna.
Som tur är har vi några grannar som bor där mer eller mindre permanent och som kan gå och vrida på kranen på kvällen. :-)
Det blir bra! Vi vill ju gärna ha gräs till midsommar, när vi planerar att ha "alla" hos oss.

Men, nu är det ett par jobbdagar igen. Typ två. :-)
På fredag ska vi ju flytta dottern tillbaks "hem" vilket ska bli toppen mysigt. Hon har verkligen varit på fel sida av stan nu.
Sen piper vi iväg till landet igen på fredag kväll, medans hon stannar för att flytta in och F jobba.
Men jag ser verkligen fram emot att kunna svänga förbi lättare nu.
Det blir bra.
Sen är det dags att planera sonens 25 årsfirande. Vi ska äta tårta och grilla. Hans firande blir ju betydligt lugnare av förklarliga skäl. :-)

Men, jag känner nu att det här är nog sista söndagen som vi åker hem efter lunch. Nu blir det efter middagen hädanefter. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar