Sidor

onsdag 9 maj 2018

Helg -igen!

Nu känns det som fredag, igen! Man kommer inte att få någon ordning alls på dagar och veckor när det väl är dags att jobba alla fem dagarna! :-)

Idag städade jag upp lite bland mina att göra listor och blev klar! Heureka!
Jag hann tom fixa lite akuta grejer och gå på lunch med en kollega. Idag ville vi pröva ett nytt ställe och det var riktigt god mat.
Vi satt ute och bara njöt av solen. Så najs!!
Det blev verkligen sommar på bara ett par dagar..
 Utsikten från mitt rum är inte dumt.
Det är grönare än vad bilden visar, alldeles neongrönt! Och i träden utanför kvittrade fåglarna helt hysteriskt.
 Jag passade på att städa min arbetsplats innan jag gick hem. Det är så skönt att komma tillbaks till ett rent skrivbord! :-)
Det är rent både bokstavligen och även rent jobbmässigt. Nu är min hysteriska period över och nu rullar det på med lite mer vanliga dagar.
Skönt.
Det var ju helt galet varmt när jag cyklade hem. Rent svettigt!

Jag cyklade förbi husen som brann igår och det ser inte kul ut. Så fruktansvärt!
Två hus är helt utbrunna och flera bredvid skadade förstås. Tungt.
På jobbet hade en ganska stor apparat dragit igång efter att jag åkte hem. En krisgrupp tillsattes och alla chefer fick mail om att ta reda på om någon bodde i området.
Min chef meddelade ju det, men också att vi inte var direkt berörda. Men i morse fick jag veta att jag kunde säga till om jag behövde hjälp på något sätt efter "traumat"
Jag föreslog en resa till Hawaii, men chefen gick inte på den. :-)
Mitt jobb tillsatte ju inte bara en krisgrupp för oss anställda, utan även till alla andra medborgare.
Det känns bra att sånt funkar.

Lilleman är fortfarande hängig men bättre. Nu är även Minime hängig plus att hon cyklat omkull idag och har skrapat knä.
Så det blir nog dubbelvobb i morgon. Men det är ok, det är halvdag och jag ska iväg på ett jobbuppdrag inför måndag då vi får en ny kollega som jag ska förbereda lite för. Det ska bli riktigt kul!
Vi har alltid varit underbemannade, sen jag började faktisk. Vi har aldrig varit en hel sektion. Någon har alltid varit sjukskriven, föräldraledig, deltidsstudieledig eller jobbat deltid eller som konsult.
Vi har fördelat uppgifter lite hit och dit varje år och ingen har riktigt haft sin fasta punkt.
Nu i höst, kommer en föräldraledig person tillbaks, en deltidsvikarie slutar och vi blir som sagt en person till.
Så plötsligt är vi en hel grupp. 7 personer, från att länge varit mellan 5 och 6, ibland bara fyra.
Lite konstigt, men också väldigt skönt.

Nåja, efter utflykten ska jag ta lite flexledig och så bär det ut på landet igen där maken redan är, så jag har varit gräsänka en stund.
Jag tycker att det är ganska skönt. :-) Jag har ett behov av att vara ensam ibland.
Det räcker med en kväll eller ett par timmar, men jag njuter verkligen av att vara helt själv...vilket jag ju nu inte var eftersom att barnen är hemma, men ändå! :-)

Vi tog en kort promenad sent på kvällen och njöt av att solen fortfarande sken och att det var varmt!
Lilleman blir ännu segare av att bara ligga inne, så jag tvingade ut honom i solen en liten stund.
Men nu känns det ändå som att allergimedicinerna kickat in ordentligt..

 Och det är som sagt inte konstigt att vi nyser och kliar. Allt har verkligen slagit ut och det är så vackert att man knappt kan ta in det!

 Jag fick lite sommarförberedande böcker igår med! :-) Eller, fick och fick. Jag köpte!
Senaste tiden har jag haft lite otur med böcker och påbörjat flera som inte riktigt fastnat. Så nu ger jag upp dem..
Dessa två blev jag tipsad om av flera på jobbet som läser mycket. De ska tydligen vara grymt bra, så nu ska jag testa på dem.

Även om vi har mycket att göra, så måste man ju läsa och jag måste alltid ha ett lager! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar