Sidor

tisdag 16 januari 2018

Så dök den upp, vintern.

Tjahapp. Så fick vi någon sorts vinter då.
Snö i alla fall och halvstorm. Jäklars vad det har blåst senaste dygnet.
Iskallt genom märg och ben.
Igår tänkte jag att om det inte kommer snö nu, då blir jag fasen sur. Såhär kallt och eländigt och man kan inte ens åka pulka! :-)

Men, nu har vi fått ett par cm.
Sen känns det ju inte som att det kommer att ligga kvar...
 Fördelen med skitväder är att det är mysigt att vara inomhus!
Att vika tvätt och dricka varmt kaffe är inte dumt. Usch. Jag tänker alltid på alla de som är sämre lottade när det blir oväder.
Det finns ju faktiskt människor som inte har tak över huvudet. Det är garanterat tungt i vanliga fall, men blir ännu värre när det är kallt.

Och märkligt nog har den här veckan varit tung att kliva ur sängen.
Trots att vi varit igång en stund och det faktiskt är lite ljusare på morgnarna redan nu.
Men usch vad det är tungt..
Sen _kan_ det hända att det beror lite på att jag legat och tittat på "Little big lies" halva nätterna?
Det gick liksom inte att sluta, så jag har strecksett den! :-)

Men, det innebär att man får leta fram allt smink man äger för att inte skrämma folk med sitt glåmiga trötta jag ...
Den här veckan har jag flyttat, en våning ner.
Vi var ju otroligt tveksamma när vi fick veta att "källaren" skulle rivas ur och bli kontorsrum förra våren.
Ska vi sitta i källaren? Men, sen när det väl blev klart, så blev det ju jättefint!
Jag satt ju tidigare i ett rum med en kollega, vilket har varit jättebra. Jag har lärt mig massor av henne, men nu behöver hon lära upp den nyrekryterade personen, som behöver sitta med henne.
Men jag har saknat att sitta nära andra kollegor, som jag behöver prata med titt som tätt under dagarna.
Och just det rummet jag flyttat i nu är otroligt tyst och lugnt trots att vi sitter en 15-20 personer i samma rum.
Eftersom vi är i suterrängplan, så är det inget spring. De andra rummen som är en våning upp, är liksom "genomgångsrum" där man har en parkering på en sida och en korridor på en annan, så var man än sitter så går folk förbi.
Det blir jag störd av.
I det här rummet är det inte så, plus att den plats jag nu fick har vägg på en sida, sen en gång, en arbetsplats och sen ett fönster ut mot gatan/gångväg, men med en slänt emellan.
Så det är ljust, men man störs inte.
Toppen!
Platsen jag först fick, var jag tveksam till, för trots att den bara är på andra sidan skärmen, så sitter man med ryggen mot dörren och det är mer öppet.
Det tycker jag är jobbigt. Jag vill inte ha någon springande/ gående bakom min rygg. Bokstavligen! :-)
Men det här blev jättebra, för jag har en vägg bakom mig. Och jag kan ha mitt "skit" som i inbjudningar, kuvert, trycksaker och grejer stående mot väggen och bakom mig utan att det ser för eländigt ut.
Det tog sin lilla tid att packa det gamla rummet och få ner allt på en lånad postvagn.
Men skönt att få det gjort på en eftermiddag.
Sen svär man ju en hel del innan datorn är installerad och skärmarna där dom ska vara.
Men så är det ju alltid.
Så nu känns det jättebra. Jag kan ha diskussioner "över skärmen" med de kollegor som jag jobbar tätt med och behöver stämma av med.
Så skönt.
Effektivt kommer det att bli.

Vi har flera stora projekt på gång under våren och ett av dem, drog igång idag. Så skönt att vara igång och nu bara beta av, ett delmål i taget.
Det två stora projekt jag är ansvarig för, tickar på och känns också bra.
Jag har varit lite orolig över ett av dem för det kan bli jättebra och det kan tokflippa. Men idag kände jag att det här går nog vägen, igen.
Vissa vill nog att det inte ska bli så bra, men det taggar bara mig. :-)
Jag ska visa att det visst blir bra. Och den här gången har jag ett jättebra bollplank som vill få det att flyga lika mycket som jag gör.
Det känns fint.

Så, nu fortsätter jag och förtränger det mörka och kalla och bara travar på. Vips är det vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar