Sidor

torsdag 9 november 2017

Tröttmössa!

Trött. Så in i bängen.
Jag räknade igår och insåg att jag inte suttit på mitt kontor på drygt 14 dagar!
Det har varit full fart och på resande fot senaste veckorna. Kul har vi haft, men när jag åkte till kontoret i morse, iklädd jeans och tjock kofta (jag hade velat åka i mjukisbyxor, men det får ju vara någon hejd... ) så blev jag jätte trött! :-)
Det kommer som efteråt.

Vi har varit iväg på planeringsdagar på ett otroligt häftigt hotell! Steam i Västerås.
En bit bort, men så värt det! :-)
Att kliva in i den här miljön gör ju inte ont.
 Otroligt härliga, fluffiga möbler överallt och eldstäder. Men hela huset bestod ju av sten och stål.
Varje detalj var genomtänkt på alla sätt.
 Vi fick ett otroligt gulligt konferensrum och den minsta deltagaren sov sig igenom båda dagarna!
Hon åt, sov och bajsade! :-)
 Vi andra hann med nästan allt vi hade tänkt hinna. Det var två riktigt bra dagar där vi både hann prata till punkt, få ordning och reda och samtidigt skratta så att vi hade ont i magen!
Det är så vi gör! :-)
Vi är ett riktigt bra gäng nu och kompletterar varandra bra.
En person som jobbat tidigare och varit inne och konsultat i omgångar, är tillbaks lite mer nu, vilket är bra.
En person kommer troligen bara att jobba året ut, men med lite tur blir hon kvar om inte direkt efter, så ett tag till.
En är föräldraledig, men kommer tillbaks efter sommaren. Och- vi ska anställa en ny person i januari.
Så många har vår sektion aldrig varit!
Att vi plötsligt är 9 personer är lite otroligt. (Sen känns det inte så när vi sitter utspridda på kontoret)

Nåja, första dagen jobbade vi till 17, sen pep vi upp på rummen för att ringa hem och byta kläder.
Det var otroligt fina rum!
 Vi samlades på SPA avdelningen sen och badade både utomhus och inomhus och låg sedan inne i badkläder vid en brasa! :-)
Vi kände oss lite malplacerade, för det vimlade ju av par som myste loss! :-)
Hela huset var inrett i gammal stil och även så hissarna som räknade våningar på gammalt vis. :-)

 Överallt hängde det enorma kristallkronor.

 Vi åt en suveränt god middag och när vi tjattrat klart och druckit ett par glas vin var, så var klockan plötsligt 23:15!
Ops!
Men, vi åkte ändå en sväng till takbaren för att titta på utsikten. :-)

Sen, kröp jag i säng, lite för sent.
Sköna sängar och fluffiga täcken!

Men, sen blev det lite spännande framåt morgonsidan.
Jag hade lagt mig med näsan alla lampor släckta. Klockan 03 vaknade jag med ett ryck av att hela rummet blev bäcksvart!
Jag tassade ur sängen och försökte tända, men det gick inte. Inte i badrummet och inte någon annan stans.
Jag kikade ut och såg att det lyste utanför. Sen tittade jag ut i korridoren och sniffade om jag kände rök.
När jag inte gjorde det kröp jag i säng igen och tänkte att det väl var någon ny "nu ska vi spara ström" så att man släcker alla lampor över nätterna. :-)
Men, 05:40 vaknade jag av att alla lampor i rummet lös! Varenda en!
Suck. Upp och släcka och krypa ner i säng igen....
Jag halvsov en stund, men det var ju inte någon bättre sömn direkt.

Fin utsikt från rummet! :-)

 När jag kom ner till frukost och frågade två kollegor som redan var på plats om dom sovit bra, svarar en "jo, men vad ÄR det med att man tänder alla lampor klockan 05??" :-D
Det visade sig att allas lampor hade spökat på natten, men med lite olika tidsintervall!
Lite komiskt, om än irriterande.

Så chefen pratade med receptionen när vi checkade ut och vi fick 50% avdrag på vår faktura för vistelsen!
DET var ju snyggt jobbat! Gissa om vi alla kommer att åka dit igen?
Vi funderar tom på att lägga en konferens där till nästa höst. :-)

Nåja, dag två gick fort. Vi jobbade i konferensrummet till lunch, men efter den, fastnade vi i de mjuka sofforna vid elden.
Så, vi hämtade sonika ner papper och penna och så hade vi genomgång där.

 Sen summerade vi dagarna och tackade för oss.
Jag hade en kollega med mig hem och vi tjattrade så vägen gick fort.
Vi kunde inte låta bli utan retades med hennes sambo som messade och frågade var hon var. "vi är snart framme i mora....undras om vi åkt åt fel håll???" :-D
Han uppskattade inte riktigt skämtet..
Jag var hemma vid 18 lagom till middag, läxor och gympapåsar. Men jag var ändå rätt pigg tycket jag.
Upp med tuppen dagen därpå för att vara med på ett frukostmöte 7:30! *gääsp*
Det var ett möte som ingen ville göra när det initierades och flera sa "det kommer 3 personer".
Men vi var 34 personer!!
 Riktigt skoj och vi kunde inte låta bli att göra en hich five just för att vi fick så rätt och nu tror vi inte att någon säger emot när kollegan när han kommer med nya ideér! :-)

Direkt efter det mötet pep jag till kontoret för att fylla bilen med mässmaterial och åkte för att ställa i ordning vår monter.
Sen hann jag jobba en stund på plats innan lunch och sen föreläsning och sen mässa 4 timmar.
Kul, men tröttsamt för fötterna.

Jag var rejält trött i huvudet när jag kom hem och följde mer än gärna med Lilleman och Minime ut på en promenad. Ganska kallt, men skönt. Och nu har det börjat julpyntas både här och där.

Det har varit en rätt hektisk period, men nu lugnar det ner sig.
Idag har jag suttit som gjuten på min stol och bara betat av akuta saker för att få iväg dem.
Sen bjöds det på snittar och bubbel på eftermiddagen för att en sektion hade fått en handlingsplan godkänd. :-)
Vi måste bli bättre på att fira våra segrar, det har vi bestämt.

I morgon jobbar jag hemma på förmiddagen för att ta emot en servicetekniker. Sen blir det en sväng till kontoret.
Och helgen blir här i radhuset som omväxling. Men det blir bra.
Hela huset förfaller när vi är borta mycket. Det blir liksom dammigt ändå!
Och tvätten växer. Så det blir bra att vara här hela helgen, även om det blir lite körande och maken är borta nästan hela söndagen.
Även nästa helg blir vi kvar i stan, men även det blir bra. För både Lilleman och maken ska iväg och det är liksom lika bra att vi river av allt sånt när vi ändå måste stanna för en grej.
Det blir bra.
Sen kommer ett par veckor där jag har fullt upp och det är en del möten här och där, men det är ändå under kontroll.
Men det känns bra.

Jag har även börjat fundera på julklappar. Det blir en hel del på nätet i år! Jag pallar inte springa i butiker, det blir kompletteringar och för att det är kul i så fall.

Men, just nu känns det som att jag skulle kunna sova en vecka! :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar