Sidor

torsdag 23 november 2017

Den kom och försvann...

Vilken skillnad det blir, så snart det kommer lite snö!
Det blir så vackert! (Och vad sur jag är just nu när allt regnat bort! :-( )
I tisdags vräkte snön ner ett par timmar och det verkade vara väldigt lokalt för vissa lägger upp bilder med enorma mängder och vissa med barmark.
Direkt blir det en annan "ton" i ljuset. Och barnen blir ju alldeles lyriska!
I måndagskväll var dom ute och åkte pulka trots att det bara kommit ett par cm.
I tisdags kväll fanns det betydligt mer snö att åka på. :-)
Vid lunch hade man inte hunnit skotta fram gångvägarna på jobbet, trots att det just där ska skottas med ganska snabba ryck, eftersom "alla" ska kunna ta sig dit.


Man kan ju inte tycka annat än att det är vackert? :-)

Det bet i näsan och var så vackert på onsdag men sen runt lunch kände man ju att det blev varmare igen och på kvällen började det regna.
Surt. Det blir ju direkt så mörkt och tråkigt!

Jag har en förkylning som far runt i kroppen, men som inte brutit ut så jag var lite smart och åkte hem efter lunch igår och vilade.
Jag hade en del mail som skulle iväg, men när det var gjort la jag mig på soffan och bara var.
Plus att jag gjorde nada under kvällen (vilket inte var helt lätt, för jag hade tänkt fixa en massa) och gick och la mig jättetidigt.
Och tadda, morgonen efter mår jag mycket bättre.
Skönt. 
Som tur är har jag nu ett par veckor med rätt få möten, några externa och några interna, men mest administrativt jobb, som går att göra hemifrån. 
Dock, behöver jag vara på benen första veckan i december, då är det flera roliga grejer på gång, bland annat årets roligaste projekt! Över 300 ungdomar deltar och hela dagen är fantastisk. Men, det är lite jobb innan. Men, nu är det mitt 3:e år, så jag har rutin och jobbar jättebra med den andra projektledaren som ansvarar för stora delar av planeringen.
Jag är mer på detaljnivå och har idag skickat ut en massa information om tider och förväntningar.
Det ska bli så skoj!

I måndags gick jag tillsammans med en annan kollega till ett av våra Caféer och gjorde lite planering inför det.
Det är mysigt att kunna sitta utanför kontoret.
Jag tog en Tomtelatte. My goooood så god! Den blir det nog igen! Jul i en kopp liksom!

Vi jobbade undan så fort vi kunde och när ett möte jag skulle haft på plats blev inställt åkte jag hem, fiskade med mig Lilleman och åkte för att köpa vinterskor.
Han har hasat runt i ett par grövre gympadojor tills nu, men då insåg jag att det nog inte går längre.
Och tur var väl det så som det snöat senaste dagarna.

Det är skönt att kunna göra så, lösa akuta grejer och sen jobba vidare hemma, vilket jag gjorde då.
Vi är inne i en sån period på jobbet när vi pratar mycket om hur vi sitter och hur vi jobbar. Senaste halvåret har vi blivit många fler och ska bli ännu fler till våren, vilket gör att vi sitter rätt trångt. Samtidigt som vi är en mötestät organisation, så alla sitter inte på sina platser jämt.
Vissa dagar är alla rum nästan tomma, så att man undrar om man missat något viktigt!
Så diskussionerna går ofta runt om vi i framtiden ska ha flexibla kontor. Det finns för och nackdelar med det.
Jag gillar flexibelt, men det måste vara genomtänkt, så att alla platser är helt utrustade, för att man inte ska behöva springa runt och leta sladdar eller tangentbord eller annat jox.
Men det blir intressant, för en del av vår organisation flyttar om ett år in i nya lokaler som ska vara helt flexibla.
Det ska bli spännande att åka och se hur dom bor sen.

Nu, vill jag mest bara julpynta, men det känns lite tidigt än, till när all snö nu försvann. Dock vill jag ju gärna ställa fram mer lampor när det blir såhär mörkt och tråkigt.

Vi köpte jättefina adventsljus på Rusta härom helgen.
De är så fina att man nästan inte vill elda dem!

I morgon åker vi till landet, äntligen, och där tänker jag pynta! :-)
När vi kommer ut till första advent, vill jag att det ska lysa lite lampor.

Det lär ju vara grymt kladdigt där ute.
Men det ska ändå bli så skönt! Och jag hoppas hinna med att gå och sitta på bryggan en liten stund.
När vi kommer ut har det hunnit bli bäcksvart, men lördagen, dååå... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar