Sidor

söndag 2 juli 2017

Tur i otur..

Det är lite tur i oturen att skärmen på min mobil sprack, för det är nog ett måndagsex jag har lyckats få.
Den har bråkat lite med vissa appar ibland och pinkoden funkar, ibland.
Idag, plötsligt märkte jag att den inte laddat, trots att den legat på laddning hela natten! "fukt i usb porten" får jag meddelande om. Va??
Skumt!
Så, idag fick jag i panik stänga av den helt för att spara lite ström kvar, för att vi ska kunna föra över den infon som behöver föras över när nya luren kommer.
Det skulle var typiskt om det inte går.
Huvudsaken dock att jag kan stänka av Pinkoden på den. Görs inte det så får jag inte lämna tillbaks den.
Alltid är det något.
(Det blir heller inga bilder i bloggen när telefonen är död! :-( )

Nåja, idag åkte vi till radhuset så sent vi bara kunde åka. (Och jag fortsätter att tjata om att det är så skönt att vi nu inte behöver tänka på att någon ska somna i bilen och sen är hela natten förstörd... ;-) )
Vi hade trott att det skulle regna idag, eller åtminstone var mulet, men ack vad överraskade vi blev!
Jag vaknade vid 10 och kunde konstatera att alla andra sov!
Oj!
Så jag tassade ner och såg att solen sken så fint så.
Härligt!
På med kaffet, på med vatten för att koka ägg och sen ut, för att lägga ut kuddar där jag skulle sitta.
På trappan, i solen.
Efter en stund vaknade Minime och kom ut och satte sig hon med.
Och sen killarna.
Men, dom åt "frukost" strax efter 11! :-)
Just söndagar drar man ju inte igång några större projekt utan det är mer att göra klart det man påbörjat dagen innan eller gör något "snabbt".
Jag klippte gräs och trimmade kanter.
Maken målade klart den jättestora dynlåda han bygg. En låda som ingen orkar lyfta! :-)
Men, den blir fin!
Så tack vare att det var solsken hann vi mer idag än vi tänkt.
Men, sen var vi ju tvungna att åka hem ändå. Suck och stön. Dock är det ju mindre på listan att göra såhär en söndag när barnen inte ska upp dagen därpå.

Maken och jag ska ju iväg, men det är ändå enklare än när alla ska iväg.
Jag hoppas att dom sover lika länge i morgon som dom gjorde idag. Då äter dom frukost när det är lunch och när det är dags för lunch har jag nästan jobbat klart. :-)
Det är bara måndag och fredag som dom måste vara själva. Tisdagen ska dom hänga med maken hela dagen, som återigen jobbar från landet.
Onsdagen ett barn vardera och ska ses över en lunch. Inte dumt att vi jobbar med samma saker, så att vi faktiskt kan ha ett jobbmöte med lite kollegor och barnen hänger på. :-)
Torsdagen ska jag iväg med en kollega och lösa lite praktiska saker  och då kan dom hänga med.
Fredagen delar vi på.
Sen går maken på semester och vi har löst sommarens ledighet. (iofs så blir det en vecka innan skolstart som vi behöver lösa, men med lite tur kan vi hyra ut dem till farmor ett par dagar där igen..)

Den här veckan är vi flera kollegor på plats, men min sista vecka kommer att bli rena öken!
Då är jag helt själv på sektionen och vi är nog inte många på avdelningen.
Tur att jag kan göra så att jag jobbar lite mindre och ligger på minustimmar som jag kan jobba igen i höst när allt drar igång. Fördel med flextid! :-)
Jag kommer att ha ett skinande tomt skrivbord när jag kommer tillbaks efter sommaren! :-)

Den här veckan måste jag också ta mig i kragen, så att vi även har ett skinande rent radhus att komma tillbaks till.
Här "är" vi verkligen bara. I torsdags klippte jag gräs, för att det inte ska se för jäkligt ut, mest med omtanke om grannarna..
Men lusten finns inte. Men jag måste städa hela huset nu för det är så ingrott. Tvätta fönster och torka lite golv.
Usch, bara att bita i det sura. :-)

Nåja, jag hoppas att min nya telefon dyker upp i morgon! Som tur är, så har jag (nåja, maken) installerat min privata mail även på jobbtelefonen så att jag ser om jag får ett mail att telefonen kommit.
Det är lite konstigt att vara utan telefon! Tur att jag har en jobbtelefon också och att jag bestämt mig för att ha två, en privat och en för jobb.

Så nu tar vi oss ann en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar