Sidor

onsdag 16 december 2015

Vågar vi ropa hej?

Vi bockar av morgon efter morgon nu. Bara två kvar!
Sen går barnen på julledighet! Yey!
Jag ska jobba ett par dagar till, men det är så skönt, att få jobba när alla andra är lediga!
Man skulle kunna tro att det var tvärsom, men det är så najs att gå upp själv, dricka lite kaffe, klä på sig och gå till jobbet.
Alldeles ensam! Och att inte behöva stressa hem för att hämta..Så. skönt!

Veckan har innehållit en massa kul redan. Samtidigt som vi gått och hållit andan.
Vi var hos farmor i söndags på middag. Jättetrevligt.
På natten blir hon magsjuk!
Jippi!
Not. Hon hade passat sjuka kusiner i veckan. Dock hade dom inte varit vinterkräksjuka utan allmänt ruttna.
Jag hoppades på att hon blivit smittad vid blöjbyte och att vi skulle klara oss.
Bara att hålla tummarna.  Det går ju inte att göra något åt det annat än vänta. Det går ju inte heller att köra karantän innan.
Så vi körde på som vanligt.
Minime hade simskola på södagen vilket gick galant! Jag tror inte att hon kan gå upp i en svårare klass, men hon klarar av ganska svåra saker ändå.
Klassen till våren är fullbokad, men vi står på väntelista. När lilleman gick, då flyttades han till nästa grupp automatiskt på något konstigt sätt.
Nåja, det ordnar sig.

Vi passade på att pyssla lite med. Lite julkänsla vill man ju få.
Barnen fick välja varsitt pyssel på Panduro.
Toksöta!
Lite kladd, men dom fixade det bra. Det märks att dom pysslar mycket i skolan.

 Pingviner in the making! :-)

 Dom blev riktigt söta! :-)

 Änglarna blev också söta! :-)

Sen tjatade barnen sig till att få pynta julgranen. Det brukar jag aldrig göra förrän ett par dagar innan jul.
För att liksom få känslan då och inte innan! :-)
Men, man får väl vara lite flexible! :-) Så gran blidde det.

 Måndag började vi med frukostmöte och en förmiddagsdragning. Det var hyfsat kallt och alla satt i vår stora sessionsal och frös som tokar!
Gott med frulle! :-)

 På kvällen hann vi bara hem och käka lite innan det var dags för Lillemans luciatåg!
Båda treorna har övat och övat och övat i flera veckor!
Och som dom sjöng. Vackert! Jag är imponerad att dom hinner öva in så många sånger och att så många är så duktiga på att sjunga.
Det finns en kille i klassen som är en ren talang, på jättemycket saker! En sån kille som man kan hoppas att Minime mins när hon blir större! :-)
En svärmorsdröm!
Nåja, en fint tåg och en hel del julstämning!
(och kallt som attan på grund av att värmen i lokalen havererat!)

 Tisdagen gick i lagom takt.
Jag blev intervjuad av en psykolog minsann! :-) Det är en arbetsmiljöinsats, som ska bli spännande att få utvärderingen på sen efter jul.
Det har även gjorts en annan undersökning som visade ganska spännande resultat på vår grupp.
Vi har jättekul och är nog en av de grupper som mår bäst, tror jag, men det finns ändå saker att jobba på.
Idag blev det kurs med kurt för mig! Kul att få vidareutvecklas.
Jag var (är) ju aptrött på bokföring och tyckte att det var det sämsta och tråkigaste att pyssla med som företagare. Trots att vi hade en byrå som gjorde det mesta.
Men, nu är det helt annorlunda. Nu är jag mitt i en stor process och gör en del av en stor kedja och det är något helt annat.
Andra har huvudansvar och andra gör det stora bitarna. Jag ska bara granska. Det är något helt annat.
Jättekul!
Det här var del två av en utbildning. I februari kommer del tre.
 När jag kom tillbaks från kusen undrade jag om jag var helt ensam i huset? Det var såå tomt!
Flera av mina kollegor fanns på annan plats och många var på möten.
Det kändes otroligt tomt!
Vi blev ett par bord till lunch, men med tanke på att vi är ca 75 personer på min avdelning så är det ju tunt! :-)
 Idag var det även den stora marknaden på barnens skola.
Varje år, så fixar och pyntar dom och har sedan en marknad där alla föräldrar kommer och köper allt för att fylla på klasskassorna.
Och det gäller att vara där i tid! Det tar slut på rot!
Jag hade missat att det hela startade 14:30 och klev in genom dörren strax innan 15.
Det var fullt med folk och inte mycket kvar att handla.
(Stämningen är ju total, med kaffe, glögg och barn som sjunger i kör!)
Men det var galet mycket folk.
Så, jag handlade ett par julgrupper, som jag alltid gör och barnen hittade lite godisar.
Sen gav vi upp och  åkte hem!

I morgon är det workshop hela förmiddagen och sen ska jag på julmingel på eftermiddagen.
Fredagen innehåller frukostmöte och lunchmöte.
Troligen åker jag inte till kontoret alls,  utan sätter mig på lunchstället och jobbar.

Sen blir det en helg av pepparkaksbak och julförberedelser.
Hur blev det då med magsjukan?
Tja, jag vågar inte ropa hej än.
Men jag är glad att vi klarat oss såhär pass länge, så att barnen hunnit med lucia, jullunch och julmarknaden.
Och att jag hann med intervjun och utbildningen. :-)
Sen blir jag ännu gladare om vi slipper helt och hållet förstås!

Men det känns som att vi börjar gå ner för landning. Julen är bara en vecka bort och det ska bli riktigt skönt.
Snart är det dags att summer året och blicka framåt.
Det har varit ett galet år på många sätt! Jag har lärt mig otroligt mycket.
Och, sen har jag ju önskningar om nästa år. Och man ska ju akta sig...;-)

NU däremot är det sängen som ropar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar