Sidor

fredag 18 december 2015

pepparkakor och jullov.

Fredag! Fredag, fredag, fredaaaag!!
Vilken lång vecka!
I väntan på magsjukan liksom. Som jag tror att vi vågar ropa "hej" för nu.
Hej....;-)

I morse vaknade barnen otroligt lätt. Som ofta på just fredagar. Vi kämpar hela jäkla veckan med att få upp dem. När vi sen är inne på veckans sista vardag..DÅ vaknar dom av sig själva! :-)
Det blev en tomtefrukost innan vi åkte till skolan.

Vi föräldrar har samlat till varsin present till fröknarna som jag lämnade på morgonen.

Sen tassade jag iväg till jobbet.
Idag, blev det en "intepåkontoretdag". :-) Det är en av de stora fördelarna med mitt jobb.
Jag måste inte sitta på kontoret egentligen.
Det är tom så att vi är uppmanade att sitta lite på andra ställen för att träffa företag och nätverka.
Idag blev det två olika caféer.
Det första är tokmysigt!
Att ta sin kopp kaffe och gå upp och sätta sig i en skön soffa! Som att vara hemma hos  någon!
Man kan lätt säga att vi kom på himla bra idéer i den soffan!
Jag ska helt klart sätta mig där oftare.

 Det är ett otroligt vackert hus. Bara att sitta där är mysigt.
Ljust och fint.
 Efter det mötet flyttade jag mig en bit för att äta lunch med en annan person.
Jag hann jobba lite innan.
 Jag jobbade hemma resten av dagen.
Barnen ville inte vara kvar i skolan så länge. Det gjordes inget annat än städades undan och dansades runt granen idag.
Många gick hem klockan 10 redan.
Men, mina fick äta lunch och stanna en stund innan de knatade hemåt.

Men väl hemma blev det pepparkaksbak!
Nu är dom ju stå stora att dom klara det helt själv. Dock hittade jag bara en kavel, så det fick bli en flaska full med vatten också! ;-)
 Några plåtar peppisar blev det. Mest gör man ju det för doftens skull.
 Lite bakade vi för doftens skull. Man får jobba stenhårt på lite julkänsla nu.
Det är 10 grader + och regn ute!
NOLL julkänsla.
Nu doftar det i alla fall pepparkakor..

Det var riktigt gott att ta en kopp kaffe och en nybakad peppis sen...
 Nu har 4 av familjemedlemmarna jullov.
Vi andra 3 får jobba lite till.
jag vet inte riktigt vad vi ska göra för att komma i lite "julmood". Snö skulle ju lösa problemet! ;-)
Kanske det dyker upp när jag ställer mig för att slå in alla julpaket.
Kanske..
Hur som ska det bli skönt med ledighet.
Tid till eftertanke.
Jag hoppas verkligen att vi får tid att åka till landet. Vi har inte varit där sen september! TRE månader!
Galet.
Jag vill åka ut och lämna alla datorer hemma. Stänga av telefonen och bara vara.
Läsa böcker. Promenera.
Sitta och titta på havet. Känna doften av hav och skog.
Elda i öppna spisen.
Bara vara.
Det är inte nyttigt att vara bota så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar