Sidor

fredag 27 december 2013

Jag skulle vilja slänga ut den!

Färdig!
Japp. Så känns det nu. Jag är färdig med Julen.
Jag får verkligen hålla mig idag för att inte plocka bort lite pynt.
Till när jag såg i mitt fejjanflöde att andra hade rensat undan. Ah....Då fick jag verkligen anstränga mig. :-)
Det är dax för tulpaner! ;-)
Coop sålde tulpaner idag såg jag, men jag höll mig! :-) 60:- för 10 tulpaner är hutlöst dyrt.

Vår förkylning verkar hålla i sig. Jiises vad vi hostar och rosslar ett par timmar från att vi vaknar.
Men, rätt skönt att vi kan rossla klart och inte behöva lämna någon som inte är helt hundra på dagis eller i skolan.
Och det finns inget intresse att vara ute när det regnar. Och - beblanda sig med andra förkylda på museum och köpcentrum är heller inte av intresse.
Så, barnen leker med sina julklappar och jag fortsatte med mitt eviga städande och rensande.

Idag har jag roat mig med förråd och skåp. Sånt som jag tittat på, men inte kommit mig för att fixa.
Det finns ett ställe kvar, som jag måste få en bättre ordning på.
Men, det kan jag inte fixa innan alla julgrejer plockas undan, för dom ska stå längst in.
Nu är jag verkligen på krigsstigen(rens humör!)och mycket ska åka ut till landet.

Landet har vi inte haft tid att åka till på länge. Jag längtar ut nu. Vi ska ta en sväng efter nyår. Det positiva med att det inte är någon snö, är att vi kan köra in bilen ända till trappan på gästhuset och fylla det med grejer som ska rensas.
Idag körde maken och äldsta sonen hem en fullpackad bil med grejer och ställde i garaget.
Nu ska de kartongerna tittas igenom. Eftersom jag har hyfsat dåligt minne, så är det rena överraskningarna! :-)
Nu har vi äntligen lite översyn på vad som står kvar i förrådet.
Mest möbler och leksaker.
En del möbler ska till landet, en del ska vi skänka till kvinnojouren.
Likadant med leksaker, det ska slängas och skänkas, det mesta.

Vi måste också en vända till IKEA. Innan alla böcker packas upp, behöver vi nya bokhyllor.
När vi flyttade in orkade vi inte fixa det. Då körde vi hem lassvis med möbler till våra sovrum.
Sen flyttade vi till landet.
Och hösten bara försvann.
Men, nu är det ett måste. En smartare förvaring måste till.

Det är lite lattjo att man aldrig blir klar! Det finns alltid en vrå som inte är helt optimal.
Sen skulle det iofs underlätta, om man inte hade folk som "hjälper till"...vartefter jag röjer och plockar så drar någon annan ut saker.
Eller flyttar på dem! :-)

Vi har inte bara röjt idag dock.
Vi har eldat lite roliga ljus jag hittade i en låda.

 Vi har tatuerat oss hejvilt! :-) Det blir riktigt snygga!

 Jag fick akut sy en apa, som magen sprack på!

 Och vi tog en match i TP.
Jag tror att vi måste köpa ett TP med barnfrågor......
Mer än så säger jag inte....;-)

Som sagt. Vädret är inte så kul. Att höra hur regnet smattrar på takfönstret på morgonen är lite deprimerande.
Jag önskar mig en -5 grader, så att allt fryser till.
Mina daggkåpor har fått nya, gröna skott!
Det är inte klokt!
Om vintern blir såhär mild, då kan man dra igång trädgården otroligt tidigt!
Men, februari brukar ju alltid vara kall och snörik, så månne det inte bli så denna vinter med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar