Sidor

lördag 14 december 2013

Har du knäck i lurarna?

Vab. Vård av sjukt barn.
Det är knappt att jag kan stava till det. För så friska har barnen varit denna höst!
Lilleman har inte varit sjuk en enda dag hittills och jag har varit hemma med Minime en dag, när hon fick 5 års vaccinet.
Det är rekord!
Det är samma som med sömnen. Hade någon sagt till oss vintern -09 att vi skulle komma att få ett år, när vi inte vabbar, hade vi garvat!
Men, vi har haft en höst helt utan sjukdomar.

Igår åkte barnen till farmor för att mysa lite och julpyssla.
Vi hade stora juklappsinslagningskvällen. Jag hade hunnit slå in alla paket, om inte pappret hade tagit slut!
Irriterande, men typiskt! ;-)
Sen skulle vi titta en film, men det blev ju som vanligt. Jag såg en bit in och sen somnade jag!
Jag vet inte hur många första 20 minuter av filmer jag har sett.
Sen vaknade jag när maken drog upp persiennen i morse och tänkte "vad gör han uppe redan?"
Men, klockan var 10:15!
Wow!
Sovit som små grisar hade vi.
Sen blev det lite pyssel och maken åkte på lite inköp av gasol och annat smått och gott.
Då ringde farmor och meddelade att Minime hade kroknat i feber och ont i ett öra.

Attans. Hon som ska på kalas i morgon. Och har nobelmiddag på dagis på tisdag. Som hon redan valt ut klänning och skor till.
Vilken tragik.
Nåja, när farmor kom hem med dom åkte vi ner på jouren och lät en doktor kika.
Och, det visar sig att hon har knäck i lurarna.
Dvs, hörselgångssinflamation och en massa gegg.Rediga vaxproppar, helt enkelt.
Tyvärr, så fick inte läkaren på jouren spola öronen, det får dom bara göra på vuxna. Så det blir till att få en tid till barnläkaren.
*suck*
Men, hon fick droppar som ska droppas i örat nu. Som ska ta bort inflammationen. Pga vaxproppen så kunde han inte se trumhinnan, men vi får hoppas att hon inte har öroninflammation.
Varför ha en simpel förkylning liksom! ;-)

Febern är nog någon annan bacill, för flera av hennes dagiskompisar har kroknat i just feber ett par dagar.
Vi få hoppas att det ger med sig fort.

Nå, eftersom att hon inte var jätteskruttig och även en av kusinerna hade varit hos farmor över natten, så körde vi vår 40 års middag för maken som planerat.
Vi har ju samma baciller hela högen. ;-)

 Vi käkade en 3 rätters. Men jag hann inte fota vare sig förrätten, toastskagen eller varm rätten, grillad oxfilé.
Men gott var det! :-)

I morse snöade det och var ett par minusgrader, men framåt kvällen regnade det igen!
Så att stå ute på balkongen och grilla gick jättebra! :-)

 Maken fick jättefina blommor! Jag önskar att det gick att känna doften! Underbar!
Lite gott vin fick han också...
Och ett presentkort på "åk iväg och vila upp er, barnvakt ingår" :-)

Efterrätten hann jag fota! Märkligt nog!
Marängsviss!
Finns det något godare? Enkelt och jättegott.
Så, magen står i alla fyra hörn! :-)
Nu har vi firat klart alla födelsedagar.
10 dagar till julafton.
Alla julklappar klara! :-)
En julgran ska inköpas, vilket troligen blir på måndag. Den riktiga kommer att stå ute. Vi har inte plats här inne, så det blir en mindre plasthistoria.
Det är lättare att "vika" den så att den passar! :-)
Jag har inte bestämt när den får flytta in. Det beror lite på hur länge vi ska vabba. :-)
Är vi uttråkade lär det bli tidigare än om hon piggnar på sig fort!

Så det känns lugnt. Trots knäck i lurarna. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar