Sidor

söndag 29 september 2013

Latare än latast.

Lat söndag! Oerhört lat.
Vi vaknade av att små fötter kom tassande och la sig i pappas säng...sen kom ett par fötter till.
Sen låg vi i en hög och tittade på TV en stund.
Det är speciellt skönt, när man vet att det är lite kallt om tårna innan man fått igång en brasa.. :-)

Sen blev det en lång och långsam frukost.
Och sen hände det inte så jätte mycket mer!
Maken, som sin vana troget, får huvudvärk när han ska vara mer ledig än vanligt, däckade i migrän.
Eller, han kom aldrig upp liksom...
Jag satt och tittade på vedhögen och tänkte "tja, den lär ligga kvar om två veckor också"...Sen hände det inte mer med den högen.

Jag plockade lite i ett par kartonger vi kört ut ifrån förrådet.
Konstaterade att det mesta är skräp.
Och jag funderade en stund på vad fasen vi ska göra av allt som fortfarande står på lager.
Usch.
Det måste köras hem nu och plockas igenom. Jag får ta ett par kartonger varje gång jag är på kontoret.
Jag vet att det står mängder med julsaker, som vore bra att plocka igenom innan jag tycker att jag vill ha julgrejer och åker och köper...det vi redan har! ;-)

Nåja. Jag plockade igenom en låda böcker, som jag bestämde inte ens ska plockas upp, utan läggas direkt i bryggbiblioteket.
Och då slog mig tanken!
Lilleman har läsveckor nu i skolan och de flesta barnböcker har vi ännu inte släpat hem. Så jag tassade iväg ner till biblioteket för att se om det fortfarande var öppet.
Och det var det!
Så, en hel hög med böcker lånades hem!
Nu har vi att läsa ett tag.
Sen kände jag att vi bara satt av tiden, när det ändå inte blev något utejobb.
Så vi packade ihop oss och åkte hem.
Jag hann peta i en tvättmaskin och plocka lite här hemma innan det är dags för simskola.

I gamla huset hade vi galet mycket fotografier överallt. Nu har jag hittat en kartong i taget och konstaterar att nu kan vi inte hänga upp fler.
Så, jag måste packa om och ställa undan.
Jag gör inget annat känner jag, än plockar och plockar och plockar och plockar om igen.
I fredags hittade jag en hel kartong kokböcker.
Vilket resulterade i att jag fick möblera om i mina hyllor i köket!
Och så håller jag på...;-)

Undras om jag är helt klar med hur jag vill ha det i huset, innan vi ska flytta igen!
Jag har ju 12 år på mig, så det borde gå! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar