Sidor

tisdag 24 september 2013

Äntligen på plats!

En bra tisdag har jag haft, hittills.
Det blev min första hela jobba hemifrån dag, på flera veckor. Jag har sjukt mycket text att plöja igenom och göra nåt bra av, vilket jag inte riktigt hunnit med idag, dock.
Direkt på morgonen, drog vi på oss skorna och tog en timmes PW.
Ett säljmötes PW rättare sagt. Beslut togs på gående fot! ;-)

Sen hem och ta tag i en del av surdegen jag brottas med. Den har fått ligga till sig lite.
Det är mitt beslut, men jag har bollat med maken..
Nu funderade vi framåt och bakåt. Långsiktigt och kortsiktigt. Vad blir bäst?
Maken ringde och fick lite nyttig info.
Vi funderade lite till.
Sen, bestämde jag mig. Och ringde ett samtal som blev ett akutbesök och ett bokat besök. :-)
Så var det klart.
Det blev en kortsiktigt lösning just nu. Så att vi får tid att tänka lite till och göra det mer långsiktigt sen.
Men, det blir bra.
Nu blir det precis vad jag behöver.
Jag får mer strukturer och ordning, vilket ger mig arbetsro.
Det kommer att bli jättebra.
Vi tog en vända upp på kontoret och hämtade hem en skärm och min moustrapper.
Jag får ont i axlarna direkt om jag använder vanlig mus till datorn.
Tanken var att min stationära dator med dubbelskärmar skulle flyttas hem, men av praktiska skäl så går inte det nu.
Men, en extra skärm till min bärbara jobbburk och löst tangentbord med trapper funkar ju alldeles utmärkt!
Så, nu är mitt hemmakontor komplett! :-)
Nu kan jag producera text! ;-)
Ungefär en halvdag i veckan blir det att sitta på det andra kontoret vilket det kommer att funka bra.
Det är ändå skönt, att ha allt kundrelaterat på ett ställe.

Det är lite märkligt med hösten. Jag får ett jättebehov av att boa in mig!
På med mjukisbrallor och fårskinnstofflor så snart jag fått hem barnen! :-)
Ligga i en hög i soffan och läsa böcker.

Maken garvar åt mig som drar på mig "jobbkläder" på morgonen även när jag inte ska ut till kund och sen drar om till mjukiskläder på kvällen.
Men, jag kommer inte in i jobbzonen annars! ;-)
Så, nu ser jag verkligen fram emot vad framtiden har att ge.
Jag är rustad! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar