Sidor

söndag 22 september 2013

Jag får inte nog, av hus!

Vilken lång helg vi fick!
Det kändes som söndag hela dagen igår, eftersom vi åkte hem ifrån landet. Det brukar vi göra på söndagar..
Minime var på kalas. Maken passade på att lägga lite timmar på sitt eftersatta sömnkonto och jag pysslade hemma.
Lilleman gick till en kompis..
Tyst och lugnt i huset.
Jag pysslade om mina orkidéer, bar in kuddar för att de ska torka ordentligt innan vinterförvaring och städade av uteplatsen.
Sen började jag inventera vinterskor, mössor, vantar och jackor.
Det mesta fanns! Bara Lilleman som vuxit ur alla sina skor och stövlar.

Framåt kvällen tröttnade jag på röran och vi gick en promenad i stället.
Det var så skönt ute! Inte så kallt, men friskt. Och nu när man går vid 19:30 är det ju mörkt! Jätte mysigt att gå i det nybyggda området och kika på alla fina blommor och lyktor som man pyntat med.
Jätte härligt!
Väl hemma blev det varsin kopp Te och sen somnade vi nästan innan barnen!
Vi har båda en förkylning som drar runt i kroppen, men jag har motat min i grind med näskanna och FL!
Jag har överdoserat FL och i fredags kände jag hur det jobbade och jag var skitdålig en vända.
Men sen släppte det och nu känner jag knappt nåt alls! :-)
Suveränt!
Nåja, vi somnade tidigt och har sovit som två grisar.

I morse fortsatte jag med mitt röjande och känner mig jättenöjd med att allt nu är på plats.
Båda små barnen behövde långkalsoner och strumpor och stora dottern behövde nya jeans, så vi drog på inlöpsresa.
Vi hittade allt vi skulle ha förutom långkalsonger till Lilleman.
Lite märkligt, det finns ju strumpor, tights och långkalsonger till flickor i mängder. Men inte till killar!
Ska dom frysa dom?
I fredags sprang jag in en snabbis på H&M vi har här i närheten och där hängde mängder av långkallingar, men då tog jag bara det jag skulle ha och tänkte att fillingar tar jag sen..
Jodå. Nu får jag ju snällt uppsöka den butiken igen.
Nu hittade vi ETT par till Lilleman och det går ju inte.
Man tvättar ju sönder dem och det behövs minst 4 par för att hinna torka dem mellan pulkaåkningarna.

Nåja, vi käkade lunch ute och alla ville ha Sushi förutom Minime. Hon skulle ha hamburgare hon.
Och så fick det bli.
Jag hittade en ny favorit på McD!
Pestokyckling! Jättegott!
 Det blev inte bara långkalsonger idag..
Jag hittad en till lyckta som ser ut som ett hus. Det längst till höger på bild.
Ah..jag älskar dessa hus!
Jag vill ha en hel stad! På Chilli finns det flera varianter nu. En sort, som finns i tre storlekar och en annan stort som också har tre storlekar.
Jag vet precis vad jag ska önska mig i julklapp! ;-)
Det halkade med en uggla hem med.
Jag vet inte vad det är med vita ugglor, men jag ska bara ha dom! ;-)

 En kul lista fick också följa med hem. ;-)
 Och lite doftpåsar.
Jag har hängt dom lite här och var, i garderober, lagt i strumplådor och hängt i badrum.
Det doftar fräscht! :-)
Nu, ska jag leta fram symaskinen och lappa två jeans. Båda är mina favvosar och har gett med sig i sömmarna.
Vi ska inte gå in på varför.
Dålig kvalitet kanske? ;-)

Jag är jättenöjd, med att det blev en hemmahelg, utan minsta lilla jobb!
Det betyder jättemycket för mig att kunna kliva ur och vara ledig. Inte öppna jobbdatorn. Inte läsa in mig på någons affärsidé.
Bara. vara. ledig.
Ifrån jobbet alltså.
Jag har lagt ner en hel del tid på att försöka planera det fyra födelsedagar som kommer på rad nu.
*suck*
Det är inte lätt, med inbjudningar när barnen börjar skolan.
Man kan inte bjuda alla. Och man vill vara rättvis.
Hur man än gör, blir det fel.
Men, kalas, ska det bli....

Nåja. Det löser sig.
Vi har haft en kanonfin helg och nu är jag jättesugen på att jobba i morgon! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar