Sidor

tisdag 31 juli 2012

En lat dag..

Oj, viken storm vi fick idag!
Det blåste så att jag fick springa fatt växthuset som for iväg och la sig under en gran! (Det är av plast, så glömmer man att dra igen dörren, så lättar det som en ballong!)
Vi kände oss lite möra efter de senaste dagarnas slit och läp och tog en mellan dag. Jag passade på att städa inne, torka golv och röjja.
Även ute, plockade jag i ordning. Det är märkligt hur rörigt det blir, om man inte håller efter hela tiden.
Undras vem det är som drar omkring grejer??

Maken passade på att modifiera ett skåp, som inte riktigt passade någonstans, men som vi gärna vill ha kvar.
Och när de väl var klart, så blev det lite allmänt runtplocka av saker som stod på fel ställen. Det blir ju lite så, flyttar man på en möbel, så måste man göra en rokad i alla andra rum också!
Skumt..
Nu står det bra och den del som kapades bort fick flytta in i småbarnens rum.

Maken påbörjade ännu en skylt..
Han sågade ut och filade fint..
Sen kluddrade jag lite granna...Snart dags för att bränna! :-)


Skylten som ska sitta på Spaljé dörren, är klar och ska bara lackas ett antal gånger till...

Plötsligt när vi stod ute, hörde vi åskan en bit bort. Bakom grantopparna såg vi bubbliga moln, men det blåste förbi.
Vi fick höra att det både åskat och regnat över stor del av Stockholm, men här..ja..här, på Casa Plupp, här regnar det inte, som bekant! :-)
Så jag fick snällt vattna blommorna själv.

Humlen har tagit sig fint och passar en tålamodsbefriad själ som mig jätte bra! Man nästan ser hur den växer!


Den är snart uppe!
99:- rosorna jag fyndade i våras, blommar så vackert!
Det är buskrosor, men påminner mer om kläng, för de blir rätt höga. Får fundera på om jag ska klippa ner dem sen, för att få mer "busk" känsla.


Pelargonerna är jätte fina nu. Jag älskar den rosa färgen!



Rådjuren har tagit några mumsbitar av blommorna ute vid vägen, men alla andra har fått vara ifred nu.
Och det känns som att klematisen får vara ifred?
Så, det blir nog fler såna längs spaljén.

Den här rosen är jag glad att Rådjuren låtit bli. Den har flera jätte stora, gula blommor. Så vackra!



Det var lite kallt i vinden idag och man fick den allra första höstkänslan. Men, vi hoppas väl på en varm augusti och september med, va??


3 kommentarer:

  1. Härliga blommor i din trädgård!
    Och så flitiga ni har varit, trots trist väder.
    Tack för "påhälsning" hos mig tidigare ikväll!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. så mycket fina blommor du visar här på din blogg.
    Tack för att jag fick titta in.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Tack Fröken grön! Man vill ju så mycket! ;-)
    Tack Hanna!

    SvaraRadera