Sidor

tisdag 31 juli 2012

Livets goda.

En av livets goda är ju det man petar in under näsan. Tyvärr finns det lite för mycket av just det goda! Det sätter sig på lite oönskade ställen. Men, det är ju så gott! J
Sen, är ju träning också en av livets guldkanter, om man bara kommer sig för! Jag är en träningsperiodare av rang!
Det är skönt när man väl har på sig skorna och..jag var nära att skriva ”joggar”. Men det är nog fel ord!
Jag lufsar, kanske. Det börjar ju med lite lätt jogg, för att övergå till att stanna och flåsa i första uppförsbacke, sen lite jogg igen tills man är rädd att dö av syrebrist. Sen får man kramp i någon muskel och måste gå ett tag och så joggar man igen tills man får håll.
Tja, så håller jag på då…ett tag, så det är kanske fel att kalla det jogga??
Äsch, nu kom jag av mig…


Livets goda, på riktigt var det ju! J
Choklad! Jag är galen i choklad i alla former. Helst mörka praliner! Men även riktigt god mat och dryck funkar! Häromveckan hittade vi en helt underbar liten butik ute på Torö, som har en massa gottis.

Vi åkte på en liten biltur och blev snopna av att hitta denna lilla välsorterade butik mitt ute i nowhere!
(Torö, förresten, kommer att få ett helt eget inlägg! Vilket gulligt ställe! Jag kan absolut rekommendera det som utflyktsställe, om man vill ut och åka!)
Här, kan man köpa rökt fisk, och annat smarrigt. Vi hittade en hel del som slank ner med lite vitt vin!


Den ena Lemonaden, vattenmelon,  rekommenderades att blanda en lillen grogg med Rom. Och det prövade vi naturligtvis! Och visst var det gott! Lite förädiskt, men gott. MEN, rom ska ju helst inte blandas alls utan njutas som den är! För Rom, är också en ”guldkant”. Jamjam!
(Alla har vi väl druckit rom & cola? Eller ätit romrussin? ;-) )
Men, själva drycken rom är också jätte god, om man bara hittar rätt sort och ska som sagt njutas som den är.
Jag föredrar mörk rom. Den är lite sötare.



Vi fick smaka en rom av vår granne häromdagen som hette ”Old Munc”. Stark som sjutton, men jätte god! Den hade inköpts i Riga tydligen. Så det känns som att vi måste ta en sväng dit snart! J

Det finns säkert snygga väskor också! ;-)

1 kommentar:

  1. Mysigt att läsa om din 'guldkant':-).
    Och du skriver bra och lättläst 'tumme upp'<3!

    SvaraRadera