Sidor

måndag 30 juli 2012

Handväskor:

Jag har fler passioner förutom trädgård. Skor! Färgglada skor med så hög klack som det bara går. Gärna Ed Hardy.

Och, så väskor. I alla former, färger och utförande. Men, jag är ingen märkesmänniska, alls. Jag gillar att ha många!
J
Och, sånt förstår ju inte män!
Vi var i finland på semester för ett tag sedan och åkte på en lätt shoppingrunda för att ett av barnen blev i akut behov av skor.
Och ja i butiker där det finns barnskor, finns det större skor… Jag satt och kramade ett par skitsnygga skor länge, men kunde inte riktigt förklara varför jag behövde just dom.
Kvinnan i kassan, log stort, när jag förtvivlat försökte motivera inköpte, men blev nerröstad.

Och tur var väl det, för in nästa butik hängde den ju. Väskan!!!
Den formligen skrek på mig! ”Kom och köp! Rädda mig!”.


Medföljande make, var inte lika imponerad, då heller. Men, som tur var hade jag en systerdotter med mig, som precis förstod att jag behövde just den väskan! Så, den följde med hem!
Och blev min sommar väska. Man får plats med allt man behöver, kan behöva och troligen inte kommer att behöva!
En toppen väska helt enkelt! Problemet är att jag inte har några skor som är klockrena till… hm….. :-)


1 kommentar: