Sidor

lördag 27 januari 2024

Sockerfri hallonpaj!

Veckorna går om än segt! :-) 

Men nu är det helg så skönt! Veckan har varit galet hal! 
Jag vet inte om jag någonsin varit med om att det varit såhär halt ute. Det låg ju massa snö, sen blev det töväder och till och med lite regn. 
Snön kladdade ihop sig och frös sen. Nu är det fullständig blankis överallt! 
Det är tom halt med broddar på fossingarna. Man kan inte annat än garva nästan. 

Jag är själaglad över att ha dubbdäck på bilen nu, utan dem hade jag nog inte kommit någon vart alls senaste dagarna. 

Minime oh jag var på öppet hus till gymnasiet hon sökt till och vi åkte kollektivt för att både testa hur lång tid det tog från dörr till dörr men också hur man bäst åker då det finns flera alternativ. 
Det går rätt fort, i vanliga fall! 
Vi fick bokstavligen åka kana på perronger och gångvägar! 

Men, besöket var bra. Vi fick träffa rektorn som berättade om skolan, bakgrund och hur dagarna ser ut. 
Också vilka stöd som finns för den som behöver. 
Dom hade många bra saker som kuratorer, mentorer och stöd. Stämmer det fullt ut så är det fantastiskt! 
Vi fick träffa de lärare som Minime kommer att få om hon kommer in och fick se hur dagarna ser ut och schemat. 
Det är mycket APL vilket är bra. 
Så, det känns bra. Nu hoppas vi att hon kommer in. 

Den här veckan har jag haft flera överlämnings möten. Det rekryteras för fullt att ersätta mig, men ingen hinner ju börja innan jag slutar. 
Har dom tur, så börjar en person i typ mars, men har dom otur börjar någon i maj så någon måste ta över flera av mina arbetsuppgifter nu ganska akut. En av mina närmsta kollegor tar över ett par större projekt och hon är ganska insatt redan nu. 
Vi satt och gjorde checklistor i förra veckan så att ingen boll ramlar mellan stolarna. 
En kollega från en annan avdelning tar över alla fakturor och inköp så henne hade jag en genomgång med i veckan. 
Hon fick en massa att läsa på så att hon kan fråga mig om det är något hon inte förstår under nästa vecka. Sen tar hon över. 

Så, veckan som kommer jobbar jag fyra dagar och veckan efter tre. Sen är det dags att lämna in dator, telefon och nycklar och säga hej då. 

Men det är mer än dags nu, det har varit långa veckor efter julledigheten. 
Och nu har jag pratat med nya chefen rätt mycket också, då det händer grejer på det området som jag ska ansvara för och som han behöver prata med mig om redan innan jag börjat. 

Det blir mycket problemlösning, men jätteroligt. Nu blir det ju att jobba helt annorlunda- "lös det" är lättare om man kan lösa det på bästa och snabbaste sätter man kan. 
Inte behöver upphandla på ett visst sätt, inte behöva vänta in beslut som gått genom en lång process, utan helt enkelt hitta lösningar. 

Veckan avslutades med en avtackning. Det var jättekul för jag träffade mängder av människor som jag inte träffat på jättelänge!
Flera fd chefer och kollegor, samt nuvarande chef, blivande chef och maken! :-D
Pölen är ganska liten. 

Därför ska det bli så kul att ingå i en ny pöl. 

Nu ska jag njuta av en nästan helt sockerfri paj! Det går så bra att hoppa sockret och njuta av sånt som är lite nyttigare och inte lika söta. 

Jag blandade turkisk yoghurt och smetana och klickade på. 
Så gott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar