Sidor

lördag 21 april 2018

Uppförsbacke och slutspurt.

Tröttare än tröttast. Det är jag.
Just idag känns det precis som när man är ute på en rask promenad eller joggingtur. När det är de där sista hundra meterna kvar och man vet att det även ingår en uppförsbacke eller en trappa.
Man är så trött att man mår illa men måste uppför, för att komma hem.
Så trött är jag nu.
Men jag måste hålla ihop i två dagar till. Sen är det lördag och den ska jag sova bort! :-)
Eller inte.
Men, det kommer i kapp nu att jag haft en galen jobbperiod. Och tjejkväll på landet i tisdags. Och konferens med en sen kväll och kanske något vinglas för mycket i måndags.
Även om jag inte blev mer än salongsberusad någon av kvällarna, så känns det ju i kroppen att man druckit. Det går inte att komma ifrån.
Bara tanken på att dricka vin på fredag gör att jag mår lite illa. Men - när vi kommer så långt som till middagen på fredag, då vet jag att allt släpper och jag dricker mitt glas vin med glädje, för att allt gått bra.
(Jag är ju alltid "på" tills alla fått en plats och alla har fått mat. Sen, kan jag slappna av)

Men NU är jag trött och gick faktiskt hem ganska tidigt, för att bara landa, andas, städa och sova.
Och så får det bli en längre dag i morgon.
Jag har en del att göra, men som jag inte kan innan en person dubbelkollat och sagt sitt. Och jag måste vänta på att vi kommer in i lokalen på torsdag eftermiddag och börjar bygga scen och ställa i ordning.
Så det var bättre att gå hem idag och vila och lägga krutet på torsdag och fredagen.

I måndags packade vi in oss i två bussar och pep på konferens. Galet att vi är så många nu att en buss inte räcker. :-)

Det tog sin lilla tid, men sen fick vi ju värsta fina utsikten!
Wow! Alldeles spegelblankt hav och lite dis.

När det var dags för första fikat, bröt solen fram och det blev riktigt skönt.

Eftersom att vi var i en djurpark, så klädde jag ju på mig därefter! Grr.. :-)

Första dagen gick åt till att vi alla presenterade oss på olika sätt.
Flera sektioner hade gjort rätt roliga presentationer och vi var flera som hade gjort filmer.
En sektion drev hejdlöst med andra sektioner och _väldigt_ mycket med oss. Jag skrattade så att jag grät!
Vi hade också gjort en film, skitproffsig. (som vi har filmat i alla möjliga och märkliga situationer senaste månaden!) Men, vi var sist ut av alla och hade "planterat" lite grejer tidigare under dagen.. En kollega som är föräldraledig hade svarat andra kollegor att hon inte hade en aning om vad vi skulle presentera, för hon hade ju inte varit med.
Sen, går vi alla upp (de andra är så många att det bara var ett fåtal som var med upp)
Vi börjar med en PPT som jag gjort och som var bedrövligt dålig. Vind, sned och med passa text och punkter.
En kollega börjar läsa sin del, men läser fel, säger fel och är lite allmänt inte påläst. Han rättas av en annan kollega som ser lite lätt plågad ut.
Sen ger vi micken till en annan kollega, som var förvirrad på riktigt. För henne hade vi med vilje inte informerat om vad hon skulle göra, så hon svarar "va? ska jag läsa nu? vad?" :-D
Där började våra kollegor skruva på sig och tänka "vad gör dom???" :-D
Sen bryter en kollega in och börjar läsa av ppt:n med ryggen mot publiken. Då bryter vår föräldralediga kollega in och säger "men på riktigt! Va ÄR det här? Är ni såhär dåliga verkligen?"
Och kollega tre svarar "hade vi inte en plan B?"
Och jo - vi hade ju vår film så drar vi igång den! :-)
Sen presenterar jag och en kollega alla kollegor och oss själva med vad vi gör, men också ett par personliga rader vilket blev väldigt uppskattat.
Vi gjorde ju succés naturligtvis!

Vi är kända för att kunna sånt här och gör många presentationer, föreläsningar och informationer av alla de slag, så det var hysteriskt roligt att så många trodde att vi var allvarliga i början!

Vi fick även en föreläsning om vikten av att hålla insekterna vid liv. Utan alla olika sorters bin och humlor dör det mesta!
Så nu har jag en lång lista på blommor som ska planteras och sås på landet.

Och barnen ska få bygga hotell och bon. Jag tipsade även barnens skola att dom kan bidra tillsammans med barnen!

Sen workshoppade vi en massa och hann även umgås. Kul!

Vi är så många nu, att man inte längre känner alla eller hinner prata med alla i vardagen, så det är viktigt att hinna prata med varandra.
I år var Ledningsgruppen duktiga på att sätta in luft i schemat så att även det hanns med.
En riktigt bra konferens!
Jag stängde av mailen och bestämde mig att verkligen vara DÄR. Ofta gör man ju inte det, utan man jobbar med annat under tiden och det blir varken hackat eller malet.
Vi hade ju vår stora fest på fredagen efter, men jag bestämde mig att jag jobbar inte med det under dessa dagar.
Och det gick ju bra ändå.
Det här inlägget tryckets inte iväg när det var tänkt, dvs för två dagar sedan.
NU är jag i mål, men det skriver jag om i ett annat inlägg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar