Sidor

lördag 21 april 2018

Antiklimax

 Så. Jag är i mål! :-D
Vårens hysteriska jobbtempo, är nu över.
Nåja, tro inte att min kalender är tom framöver, inte alls.
Vi har ett stort möte kvar i början av juni, två mindre möten och en planeringsdag innan det är dags för semester.
Och "allt annat" som liksom är basuppdrag förstås, men - allt stort är nu över.
Lite antiklimax är det för mig idag faktiskt!
Man är laddas så länge och jobbar med det så länge, så när det sen är över blir det jättetomt.

På torsdag eftermiddag, satte jag mig i ett rum där vi skulle hålla till och gjorde sista bordsplaceringen i samråd med ansvarig för serveringen. Vi justerade antalet vid varje bord något och sen skrev jag den stora bordsplaceringen som skulle sitta på väggen.

Killarna som skulle drapera hela lokalen och sköta ljud och ljus dök upp och började förbereda allt..

 Och efterrätten levererades.
Jag åkte hem för att vila mig i form! :-D Det var varmt och skönt och jag förstod att fredagen skulle bli grymt varm när jag somnade med öppen dörr!
Sommarfeeling delux!
 Jag sov lite sisådär under natten och vaknade tidigt och skrev "får inte glömma" listor och mailade min kontaktperson om lite grejer jag inte ville missa.
Sen vinkade jag av barnen till skolan, fixade mig i ordning och pep iväg.
Väl på plats var det full fart med drapering och ballongdekorationer.
Så snygga ballonger!!
 Och många ballonger!
Jag hjälpte till och vi hängde ballonger längs väggarna och gjorde "buketter" som vi ställde lite här och där.
 Jag hade beställt en ballong med glitter i för att ha vid invigningen. Och det var en gigantiskt sådan! :-)
De tre personer som hälsade välkomna och invigde fick peta in varsin nål i den på scenen och jäklars så mycket glitter det var i den! :-D
Men det var jättepoppis!
 Blommorna som levererades var magiskt vackra!
Den leverantören lyckas alltid med bara info om hur vi liksom tänkt temat. Och det var "vårfest" i år och som dom lyckades.
 Mycket vackert.
Vi fixade och trixade under ett par timmar. Satte upp garderober, soundcheckade, repade programmet, tog emot elever som skulle jobba i garderoben och i serveringen, innan det var dags att fixa till sig lite och byta kläder.
Det hade varit najs med en dusch, men det var ju bara att glömma. Iofs var det lika varmt långt in på kvällen så det hade väl knappt hjälpt.

Alla kom, nästan. Vi fick ett par återbud vilket alltid är synd, för det blir "hål" i placeringen som inte är så snyggt eller roligt.
Men då får man plocka bort lite så att man ändå sitter tätt.
Sen fick vi en supersen bokning. Sånt är också lite knepigt, för man vill inte säga nej, men är det fullt, då kan det vara så att man faktiskt inte ens får in en stol till.
Sen var det lite tur att en person meddelade sig sjuk sent, för en person hade inte anmält annan kost, vilket hon hade, så då kunde vi fixa det.
Sen var det några små detaljer som jag irriterade mig på, men det vet bara jag! :-)

Vi minglade i nästan en timme och folk stod tom ute! Så varmt och skönt.
Tidigare år har vi haft festen ett par veckor tidigare, nästan 4 ibland och då har det ju varit päls och vinterjacka på.
I år kom ju folk utan ytterkläder nästan.

Vi hade prisutdelning som gick med bravur! Vi hade fått en specifik tid som vi måste hålla, dvs vi fick inte gå ut ur rummet innan den tiden, för utanför dukades alla bord, där vi tidigare hade haft mingel.
(De var lite luriga, för man hade ställt dukade bord längs väggarna när vi minglade som såg ut som avställningsbord, plus att man tejpat golvet tydligt vilket man inte tänkte på om man inte varit med och sett planeringen. )
Jag och konferencieren hade gått igenom minutschemat exakt och timat och lagt in en extra grej mitt i programmet OM utdelningarna skulle gå för fort, men det gick bra, för alla var så pratglada! :-)
Det blev den bästa utdelningen på flera år, var vi överens om efteråt.
Sen öppnade vi dörrarna och klev ut i ett fullt dukat rum! Magiskt!
Folk minglade och pudrade näsorna och sen satte sig alla.

Vi åt gott, drack gott och fick skratta gott åt en standuppare som dök upp efter varmrätten.
Sen minglade vi vidare och 21:30 drog bandet igång och spelade toppenmusik och vi dansade till 00:30!
Jag buggade loss med en person som jag visste var duktig på det och det är ju så roligt!
Det är många år sen jag buggade, men hittar man någon som verkligen kan och man bara behöver följa, då är det galet kul!

Sen samlade vi ihop oss och åkte hem. Jag med taxin full av ballonger! :-D och bagaget fullt av blommor!
Det är ju synd att det står kvar liksom.

Vi kom hem till ett tyst hus där stora dottern och hennes kille passat de små.
Men det var svårt att somna!
Jag var övertrött och helt slut samtidigt, så jag har sovit rätt dåligt. Somnade 02:30 och vaknade första gången klockan 6!
Men sen lyckades jag somna om till 8 men då gick jag upp.
Jag var inte bakis, men det kändes att jag druckit alldeles för lite vatten under dagen.
När det är så varmt, borde man ju hinka vatten, men man glömmer ju det.

Och som sagt, idag känner jag mig lite tom.
Jag började morgonen med att skriva en "att göra lista" för nästa vecka, för det är en hel del efterarbete att göra.
Samtidigt som mycket jag skjutit upp ska göras.
Men, det ska bli oerhört skönt att det nu lugnar ner sig och att det kommer en mängd lediga dagar, det behövs.
Idag är det ju precis lika varmt och fint, och man skulle ju vilja vara på landet, men vi pallade inte det idag.
Och man ska ju inte köra bil, även om man inte känner sig bakis.

Vi passar på att ha stora sonen och sambo på middag när vi är hemma. Och i morgon blir det en "hinna alla små ärenden som jag inte hunnit sen i januari" typ. :-)

Jag hoppas verkligen att sommaren är här för att stanna nu. Vi behöver värme! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar