Sidor

tisdag 3 april 2018

Dagen som bara försvann...

Vart tog den här dagen vägen??
Jag vaknade av att stora dottern och maken tjattrade i köket i morse. Jag som brukar vara vaken första av alla.. :-)
Vi åt en lång och långsam frukost. Det är så skönt att kunna göra det!
Sen bokade jag biljetter på bio.
Och återigen måste jag ju bara konstatera att det är såå najs att ha stora barn! Dom åt frukost vid 10 och en började bion 12:20
Det hade aldrig funkat för bara ett par år sedan. Bio mitt i lunchen!
Men, nu mumsade vi popcorn i stället! :-)

 Det var inte direkt fullt i salongen! Vi räknade till 15 personer när filmen började...

Vi såg "Ready player one" som var riktigt bra!
Jag hade noll förväntningar men den var bra. Både rolig, fartfylld och tänkvärd. Det handlade om folk som lever i en jobbig tid och flyr in i spelens värld och finner vänner där.
Plötsligt blir äventyret de deltar i riktigt både i spelet och i riktiga livet. Ibland är det lite svårt att hänga med i svängarna på vad som händer på riktigt eller inte.
Jag tror att det kommer att bli mycket så i framtiden, att man lever halva livet i en värld som inte finns.
Nåja. Bra film. Dock saknade jag musik kom jag på senare. Var sig gammal eller ny musik är något jag mins efteråt.

Efter filmen, var det dags för lunch trots att klockan var 15! :-) Vi drog till Ikea. Helt fantastiskt att fyra personer kan äta sig mätta för 185:-!
Sen strosade vi runt och kikade i de små lägenheterna som finns. De är ju runt 25 kvadrat alla och stora dottern kommer att ha 28 kvadrat snart.
Så vi kikade på lite lösningar och så. 28 kvadrat är ganska stort kom vi fram till. :-)

Det blir ju alltid lite plock när man är på Ikea även om man inte "ska" ha något. Butiken funkar så.
Minime ville ha muffins så vi köpte en sån låda som är smidig och som hon kan veva ihop själv.
Vilket hon också gjorde.


Jag passade på att köpa nytt tyg till de köksstolar som har tyg. Jag höll i ett par mörkt grå, men tänkte, näe, jag tar vita igen.
Men väl hemma ångrade jag mig nästan. Dom är ju inte vita så länge, även om det ÄR snyggt.

Nåja, vi lär ska dit flera vändor innan dottern är inflyttad, så då får jag ta ett par mörkare om jag så tycker.
Stor del av dagen gick på att strosa runt där.
Väl hemma behövde jag logga in mig på jobbdatorn och dra iväg ett dokument till en kollega som jobbar.
Det tog emot, för jag ville inte riktigt se mailen. Jag har blivit bättre och bättre på att verkligen stänga av när jag inte jobbar.
Skriva långa "inte glömma listor" innan jag går på ledighet och sen bara stänga av.
Jag måste det för att vila när jag är ledig. Annars blir det liksom halvt överallt.
Men, nu gjorde jag det och till min stora glädje låg det inget som behövde akutåtgärdas där. Tyvärr fanns det heller inga mail som jag hade hoppats finna.
Men det är som det är.
NU är jag ledig ett dygn till och ska njuta av det.
Men, lite märkligt är det, för jag ser faktiskt fram emot att jobba på torsdag! :-)

Det blev ingen träning idag som tänkt, men i morgon blir det av! Så snart jag vaknar ska jag ner i gymmet.
Jag tränade ju inget på hela förra veckan pga tandtrasslet.
Och man kan ju konstatera att om jag får mer trassel, med någon tand, då är det bara att masa sig till akuten, för det är så fullt hos vår mottagning att man nu väntar in en ny tandläkare i maj, för att kunna åtgärda min rotfyllning som behöver göras!
Fint.
Så jag har inte fått någon tid, utan dom ringer mig när dom har den nyas tidsschema. Så det är bara att hålla tummarna att den tillfälliga lagningen håller.

Nåja, en ledig dag till som ska nyttjas till fullo. :-)
Träna, storhandla och ladda lite inför en ny helg, där vi drar till landet direkt efter jobbet på fredag.
Vi ska fira en födelsedag bland annat och det ska bli kul, eftersom att jag inte orkade vara minsta social förra helgen.
Sen blir det ett par helger där vi inte har tid att åka ut. Och vips, bör det vara vår på riktigt sen, så att det går att börja sätta spaden i backen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar