Sidor

söndag 22 april 2018

Ren njutning.

Åh, nu känns det som att våren verkligen är här. Och lite försommar till och med! :-)
Jag vet att det kommer bakslag, i morgon tex ska det tydligen regna och vara 6 grader, men hej, allt som inte är snö och drivis är bra! :-)
På ett märkligt sätt så känns det helt galet skönt just i år att dra på sig tunnare byxor och sommarskor.
Det känns som att det var flera år sedan..
Vilket det ju inte är.
Nu är jag laddad igen känner jag.Helgen har känts lång. Fredagens event känns redan "glömt" på något vis.
Igår hände inte mycket annat än att jag plockade här hemma, satt ganska länge på balkongen i solen och bjöd sen stora sonen och sambon på middag.
Tänk att det bara är ca 10 kvar nu så är dom tre när dom kommer på middag! :-)

I morse vaknade jag ganska tidigt och solen sken.
Jag hade tänkt åka och göra lite ärenden på en lite ovanlig butik, men kom på att jag inte alls behöver göra det just idag, då butiken även finns på väg ut till landet, så jag kan lika gärna handla där, så jag spar lite på det.

I stället hakade jag på maken som ville ta en PW. Det säger man inte nej till. Trots att jag var lite tveksam. Mitt buggande i fredags gillade inte mitt knä!
Men, med bra knästöd och rask takt så släppte det faktiskt. I kväll måste jag köra lite yoga och dra ut mina stackars rumpmuskler.
Och - jag borde gå till kiropraktorn. Hoppas att han har en tid nu i veckan, jag borde verkligen ta mig tid.
Det var skönt med prommis. Lilleman följde med och minime som inte ville med, stannade hemma.
Alltså den friheten är helt otrolig!

Efter lunchen åkte vi för att kika på lite grejer till bygget på landet. Men, det vi tänkt fanns inte, så plötsligt hade vi en timme att slå ihjäl.
Det är man ju inte heller van vid. Att plötsligt ha tid över.

Vi satte oss i bilen och åkte lite planlöst och sen kom jag på att det fanns ett område som jag aldrig varit i, så vi rullade in där och plötsligt, så var vi vid en sjö.
Och man blir ju alldeles "jahaa, men jaaa, här ligger ju den!" som vi tidigare sett från ett annat håll.
Det låg en jättefin lekpark i närheten som jag hört talas om.
Massa fina små lekhus och en bro som var ljuvlig!
Som jag skulle vilja ha en liten bro på tomten! :-)
Till vänster i bild, syns en liten...tja.. vad kallar man det. Två stolpar med en stolpe på tvären? :-)
Sådana ska jag ha på landet lite här och där. Sen planterar man något slingrigt som får växa över alltihopa!
 Minime, som gillar hus lika mycket som mig, sprang runt en stund och kikade..

 ..Vi andra hittade grodor!
Massor med grodor!! På morgonens promenad stannade vi på vissa ställen där vi vet att det brukar finnas, för att kika efter yngel, men såg inga.
Här fanns alla varianter från yngel, till pyttesmå till riktigt feta grodor. Dom är ju lite läckra! :-)

 Det är en riktigt vacker plats och nästa gång vi har en helg här ska vi endera cykla dit och runt sjön eller åka dit och gå runt.
Vi har så många vackra platser i denna kommun och vi blir bättre och bättre på att utnyttja dem.
 Det blir så lätt att man bara hänger hemma och inne när vi inte är på landet, men nu har vi lovat oss att faktiskt ta oss ut och se allt fint, de gånger vi är hemma.

Nåja, sen pep vi iväg till makens farmor på lite fika. Hon är en tuff dam på dryga 90 som är helt klar i huvudet!
Hon har full koll på alla barnbarn och barnbarnsbarn! Och världsläget, politik och sport.
Tyvärr är hon skröplig i kroppen och har ramlat ett par rejäla vurpor på senaste tiden.
Men hon har det bra på äldreboendet där hon är nu, det är tryggare än att bo hemma med hemtjänst.
Kaffe med mandelkubb, det hör liksom till.
 När vi åkte hem, droppade maken mig och minime i centrum. Hon ville shoppa lite och jag har lovat att hon skulle få bleka slingor.
Hon hittade coola solglasögon. :-)
Nu har jag slingat henne lite grand och hon är så nöjd! :-)
Halva flaskan gick åt, men det räckte. Vi får ta det i små steg tänker jag.

Så är det då söndag kväll.
Två dagar full av administration och deadlines. En dag med möte halva dagen och föreläsning andra halvan.
Jag åker på föreläsningen själv och ser fram emot det faktiskt. Jag har haft så mycket folk runt mig nu så det ska bli skönt att vara för mig själv en stund. :-)
Torsdag roddar jag en föreläsning på ens skola och fredagen deltar jag på en mässa.
Jag har dock ingen monter för vi kunde inte bemanna den, så jag är där som deltagare "bara" men det blir mycket härligt folk, så det blir garanterat kul.
Men, jag stannar inte en minut längre än tills barnen slutat skolan, för sen drar vi ut till landet för att vara där i fyra hela dagar! Weee!!
Tänk att det redan är valborg!
Vart tog April vägen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar