Sidor

fredag 13 april 2018

Dags att sluta låtsas att jag inte hinner.

Så har en vecka gått igen. Den här har gått fort, trots att jag inte haft lika hektisk vecka som jag brukar ha.
Det har varit skönt att vara på kontoret och inte behöva flänga hit och dit. Jag har cyklat tre dagar vilket är skönt.
Igår tog jag bilen, för att jag skulle iväg direkt efter jobbet och passade på på att träna på morgonen.
Jag har försökt komma mig upp vid 5:30 eller 5:45 flera morgnar men det har bara inte gått.

Så jag har tränat från klockan 6 i stället. Och grejen är den att jag bara är fjantig. Jag måste inte vara på jobbet klockan 8...(De flesta kommer insläntrande vid 9 och många tränar på morgonen och kommer in vid 10) ..jag kan börja 9.
Jag ska bara vänja mig vid att inte blir stressad över det.
Idag bestämt jag mig för att ta min friskvårdstimme på morgonen och träna en hel timme.
Nu blev det inte riktigt så, för jag var lite seg och kom mig inte ner förrän 6:20, men det blev ändå 40 minuter. Hälften styrka och hälften band.

Maken åkte iväg tidigt för att ha en tenta, så jag väckte barnen och då måste jag vara klar strax efter 7.  Dom är bortskämda med att bli väckta! :-) Dom kunde ju ha väckarklockor lika väl.
Nåja, jag tränade, fixade mig och fick iväg barnen och var på jobbet 8:30!
Det finns alltså ingen som helst anledning att inte träna på morgonen och jag måste inte vakna innan 6!
Jag har liksom inte fattat att barnen sköter sig bättre och är snabbare på morgnarna numer, så den tid jag förut la på att vakna själv eller bråka med barn, kan jag träna! :)

Och om en vecka, då är jag ur den mest hektiska jobbperioden. I år, kan jag faktiskt säga, Höstarna är inte såhär hysteriska och denna vår har varit värre än vanligt.
Men - om en vecka, då är det över och jag kan unna mig att både träna på morgonen och sen även ta en lunchpromenad!
Så, det finns inget att skylla på!
På med skorna!
Och det är ju en sån skön känsla när man kommer till jobbet sen! Jag är så klar i huvudet!
I morse letade jag även fram vita jeans! Så mycket vår kändes det som, när solen sken ifrån en klarblå himmel.

På kontoret var det bara jag och en kollega! Hela nedervåningen var tom, som så ofta på fredagar.
Vi planerade nästa fredags fest, där jag är värdinna och kollegan konferencier.

Vi har också ett hemligt projekt på gång som vi ska presenterar på måndag. Vi har haft kort om tid och en massa annat att göra, men vi har ändå klämt in förberedelser.
Nu körde vi finliret och vissa saker kommer inte att vara helt klart förrän precis när vi ska upp och presenterar.
Det kommer att bli galet roligt, hoppas vi.
Och vår förhoppning är att alla kollegor ska tänka "hur fasen har dom hunnit med det här??"
Och vi vill naturligtvis hävda att vi är bäst, på allt! :-D

Sen drog jag hem, där barnen precis kommit hem från skolan. Vi packade ihop oss och drog till centrum, för att klippa Lilleman, hans hår växer som ogräs.
Hela han växer som ett ogräs! Han har bokstavligen, från en vecka till en annan, vuxit ur nästan alla sina byxor!
Tre par kan han ha! Tre! WTF.
Jag tvättar ju konstant, men han klarar sig ju inte på tre par brallor, så det blev att ekipera lille herrn.
Vi käkade tidig middag på Donken innan vi åkte till landet.
Utan att vi pratat om det innan, så beställde vi alla kyckling! :-)


Det har ju varit kanonfint väder hela veckan med sol från klarblå himmel. Det har varit helt magiskt att ta en promenad till lunchen..
Maken mötte upp mig på lunch en av dagarna, vilket inte alltför ofta, men nu ska vi få in det också när han ändå är hemma mer.  :-)
Det är ju jättemysigt!
Vi hann prata lite om framtiden och alla härliga planer vi har på landet bland annat.
Det är så mycket att ta beslut om och saker som måste tänkas igenom.

Vi som trodde att det skulle bli bedrövligt att sitta i "källaren" när huset renoverades är nu helt lyriska!
Solen kikar ju in redan på morgonen och det är helt fantastiskt att sitta här.
Snart, snart går det att sitta ute också!
 Nåja, jag ser fram emot en fin, om än kort, helg här ute.
Jag köpte med mig lite blommor ut och fick en liten bukett rosor på köpet. Tydligen hade en hel drös rosor frusit i morse, så dom var inte helt tiptop. Men det syns ju inte!

 Den här helgen ska jag plantera en massa frön. Jag har dragit på det länge iom att det varit så kallt.
Hemma har jag rätt många frön på övre balkongen som jag vattnar och vattnar.
Men det har varit för kallt.
Tar dom sig inte snart, så ställer jag in dem så att jag får lite fart. Men, då får det ju inte vara några kalla nätter alls, så att dom sen fryser när jag ställer ute dem...

Här ska jag plantera nu och ställa inne. Tyvärr åker vi inte ut nästa helg, så jag hoppas att dom inte hinner torka ut.
Det är lite knepigt det här med frön. De är som små bebisar!

Jag har ganska många frön, så jag ska nog så i omgångar tror jag. 

Nåja, jag har massor med ved att ta rätt på så det blir en heldag med ved i morgon.
Maken ska försöka få till gräsmattan och platta ut alla jordhögar. Tyvärr är den största fortfarande frusen! Grannen försökte röra den med grävmaskinen igår men fick ge upp. 

Det blir nog bra. Skönt med uppladdning inför flera dagars konferens sen! :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar