Sidor

torsdag 30 juni 2016

Rosor, rosor och fler rosor!

Jag fick lite lätt panik häromveckan.
Landet. Älskade landet. Och min semester, som är ganska kort. Om man jämför med andra somrar.
Åka bort på jobb. Åka bort på semester.
Kombinationen gav mig panik. När ska jag hinna njuta av allt som slår ut nu?
Allt som jag slitit med senaste fem åren. Som nu äntligen ger återbäring så att jag mest bara behöver vattna??
Men så kunde jag kombinera jobb och land. Jag fick ok från chefen att jobba hemma (det körde ju ihop sig lite med barnen som vägrade fritids) torsdag och fredag vilket gjorde att vi kunde pipa ut redan idag.
I morse blev det lite sovmorgon. Till 7. Eftersom att jag bara klev ur sängen, tassade ner till köket och drog igång jobbdatorn. :-)
Ungarna sov ju som grisar och fick väckas framåt 9. Frukost intogs strax innan 10. Vilket gjorde att lunchen blev sen.
Perfekt.
Jag jobbade undan och när dom ätit lunch framåt eftermiddagen, tog jag min lunch, lite längre än annars och så åkte vi till landet.
Helt perfekt. Ingen trafik alls.
Väl på plats drog jag igång jobbet igen. :-) Inte alls dumt att kunna ha jobbet med sig under armen.

Barnen var ute och lekte (tänk att det är så nu. Hemma är dom aldrig ute, här är dom alltid ute..) och jag satte mig att jobba klart.
Fix med det allra sista till nästa vecka. Lite hemlisar också. :-)

Maken dök upp efter ett par timmar han med. Han är på slutrakan nu innan semestern.
Det är otroligt najs att vi båda faktiskt har pendelavstånd egentligen. Hade vi inga små barn, då kunde vi bo här ute hela sommaren. Så blir det nog när dom blir större och endera klarar sig själva här ute eller att vara hemma i radhuset själva.

Nåja, jag skulle egentligen inte ha mer blommor nu, men kunde inte låta bli.
Jag har ju planterat en massa runt pergolan, men än har det ju inte tagit sig och ser lite tråkigt ut.
Så det blidde en skottkärra full av godsaker! :-)

 Det har planterats i krukor.. Och jag köpte tre nya marktäckare som jag ska sätta ner runtomkring.
Jag behöver en mängd marktäckare för att hålla kvar jorden och fukten.

Nu slår alla rosor ut! Verkligen alla!
Gödningen jag köpte på Blomsterland var rena, rama anabolan! Jiises vad det växer!
Flamentanz som inte blommat ett endaste år blommar nu.
Och den här.. En ros har slagit ut och hundratals knoppar får hela rosen att skimra i orange.
Tyvärr blir dom ju lite gul/vita när dom slår ut.
 Flamentanz slår ut på fyra ställen nu. Helt underbart. Det är ju en av mina favoriter som inte alls velat här tidigare.

Och så Waldemar då. De två som är äldst är översållade med knoppar. Jag hoppas att staketet håller när alla slår ut.
Jag har satt tre till vid samma staket och dom är på gång även dom nu.
Drömmen är att hela staketet ska vara rosa. :-)

Nåja. I morgon är det även en arbetsdag.
Jag har fått ok på att flexa den så gott det går, vilket är skönt.
För då får jag i alla fall två hela dagar innan jag åker. Med lite tur hinner jag se fler rosor slå ut om det är sol!

Men, det börjar som sagt med lite jobb. Tanken är att jag ska ha klockan lika tidigt som vanligt och ta mig en PW innan.
Mitt knä, som bråka i veckor är så mycket bättre nu!
Efter att naprapaten först masserat rumpan så att jag var blå. Och sen har maken masserat vaden ett par vändor och lårmuskeln en gång.
Vips är knät mycket bättre! Så otroligt, när man tror att det sitter I knät.
Så, nu ska träningen tas upp igen. Som jag saknat den!
Jag har ju lagt om och tränat mer på gymmet, men jag måste få varva med PW och lite lubba annars går det inte.
Att bli riktigt jäkla genomsvettig slår allt!
Och när vi är på landet eller på semestern, då är det ju suveränt att bara behöva ha med skorna.
Iofs har vi kikat på gymmet på hotellet och det ser inte dumt ut.
Det kommer att vara galet varmt, så det enda stället som är svalt är väl gymmet! :-) Det kan ju få en att gå dit ett par gånger om dagen. ;-)

Just nu försöker jag verkligen att njuta av varje dag. Varje solstråle, varje doft och varje känsla.
Det går så fort!
Sommaren är så kort, det gäller att njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar