Sidor

torsdag 16 juni 2016

Vi hade tur med vädret!

Ojoj, jag gäspar käkarna ur led!
Det har varit en fullfartvecka. Igen.
I tisdags tog jag med mig hela min sektion till landet för planeringsdagar.
Vi hade allt under kontroll, tycket jag och morgonen började bra. Men, sen hände en del förvecklingar direkt, vilket gjorde att vi blev rätt rejält försenade och fick både bokstavligen köra in tid och även jobba in tid. :-)
Men vad gjorde det? Solen sken ifrån en klar himmel och det var såå najs!

Inte alls dumt att duka upp lunchen ute! :-)

 Vi jobbade på bra under dagen och kunde sätta oss till middag vid 18 rycket.
Sen blev det den sedvanliga promenaden och man kan ju säga att alla blev rätt kära i vårt ställe! :-)
Vi satt ganska länge på bryggan och tjattrade.
undras vad de grannar som var ute tänkte, när skratten ekade över området? ;-)

 Till middagen, åt vi bland annat varmrökt lax!
Så. jäkla. Gott!!
 Kvällen gick till tjatter om högt och lågt.
Eftersom att vi jobbar med det frågor vi gör, går det höga vågor om allt ifrån samhällsplanering till integration till Englands eventuella utträde ur EU och miljötänk runt mat. :-)
Men så kul!
Det är så sällan vi hinner prata till punkt även om jobb, så att vi hinner prata klart om andra frågor är lyx.
Det är även lyx att jobba med riktigt intelligenta personer, som gör att man måste tänka en extra vända själv! :-)
Vi kröp i säng som på vilket kollo som  helst och vaknade till en ännu härligare dag.
Tyvärr bröt en riktigt härlig förkylning ut på en av kollegorna och en annan fick värsta allergisnuvan.
Men vi njöt av en härlig frukost!
 Vi var lite fundersamma över att åka till vårt ställe, just på grund av att vi inte skulle ha någon kringservice, som man har när man hyr in sig någonstans.
Men, det gick himla smidigt! Alla hjälpte åt och när någon fixade mat, diskade de andra.
Vi åt jättegott båda dagarna!
Dag två, körde vi förmiddagen inne, för att det var lite fuktigt ute.
Men efter lunch satte vi oss ute och vi fick snällt smörja in oss och även veva ner markisen.
Och vi drack kopiösa mängder vatten.

 Lite tråkigt var det att avsluta, städa och åka hemåt vid 16 tiden. Jag hade gärna stannat! :-)
Men vi hade ju grym tur, eftersom det regnat som sjutton idag!

Vi hade riktigt bra dagar och det märks att vi stramat åt en hel del senaste året med nya strukturer och rutiner.
Och jag som tjatar och håller alla på tårna! ;-)
Skämt åsido, det var kul att få kred av chefen att mycket att det förbättrade kvalitetsarbetet som vi nu märker kickar in, är min förtjänst.

Sen är det ju alltid så att dagen efter planeringsdagar, har jag fullt upp med att renskriva och uppdatera dokument.
Eftersom att barnen åkte till farmor idag och inte behövde lämnas, var jag på jobbet redan strax efter 7.
Och på torsdagar jobbar vi in timmar för fredagen, så jag lämnade strax efter 18.
Lite mossig i huvudet! :-)
Det är nu en period där det kommer en massa styrdokument, underlag, stora rapporter och annat som ska läsas in.
Otroligt spännande, men ändå tidsödande att läsa in.

Men, idag fick vi två pilatesbollar som vi ska pröva. Jag står mestadels för att mitt knä inte gillar att jag sitter.
Då blir jag otroligt stel.
Men det är lite träligt att stå hela dagen, det blir lätt att jag "hänger" lite på skrivbordet.
En boll gör att man måste hålla lite balans och man rör ju på sig lite hela tiden. Jag tror inte att det är så dumt faktiskt!

Det har tagit ett tag, men nu har det sjunkit in att jag är fast anställd!
Nu ska jag vara här.
Vilket är skönt! Just det där att jag kan vara långsiktig, jag vet att jag är med vid nästa stora grej vi planerar.
Nu har jag jobbat så pass länge att jag börjar ha koll på både personer och processer.
Det är skönt!
Och det är skönt av andra anledningar. Annat i livet blir lättare när jag vet att jag blir kvar.
Sen har jag ett skitkul jobb.
Eller, det är inte bara ett jobb, det är en livsstil på något vis. Att jobba med frågor som man varit intresserad av innan, fast på en annan nivå.
Det är också härligt att jobba med en chef som ger en förtroende och ganska lösa tyglar.
Bara jag levererar det jag ska, hänger hon inte över axeln.
Vi har flextid vilket innebär att det finns utrymme både morgon och kväll att anpassa arbetstiden.
Jag jobbar ofta ganska statiskt, men bara att inte tvunget vara på kontoret 8:00 underlättar.
Att inte vara tvungen att jobba till prick 17. Att kunna jobba någon lång dag och sen någon kortare om det passar.
Kunna jobba hemifrån om det kniper.
Det är så skönt!
Hösten blir intensiv, men rolig! Det kommer att hända galet mycket och vi har konstaterat att nästa vår blir hysterisk.
Jag har en känsla av att vi bara kliver in i januari och så är det maj. Så mycket jobb kommer jag att ha.
Så härligt. Och ett av de stora projekt jag varit ansvarig för ett par år, kommer jag att få ännu mer fria händer med nu.
DET blir spännande. Å så kul!
Det ska bli skönt med semester snart, helt klart, men jag vet att jag med glädje kommer att gå till jobbet efteråt. För att jag har så kul!
Och bara veckan innan jag går på semester kommer att vara grym!
Jag ser så fram emot den!
Och, jag inser att jag för ett par år sedan hade oroat mig och tyckt att det skulle vara läskigt på flera sätt.
Nu ser jag bara fram emot det! :-)
Men nu är det dags att krypa i säng och lyssna på regnet! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar